شهید دارایی از طلبگی تا شهادت

دعا کنید من هم روسفید بشوم

شهید دارایی از طلبگی تا شهادت

دعا کنید من هم روسفید بشوم

یکی از دوستانم، روحانی مستقر روستای «بِزد» از توابع شهرستان تربت جام بود؛ با تشویق‌های او ۶ نفر از نوجوانان و جوانان روستا از جمله شهید دارایی در سال ۱۳۹۰ به مدرسه علمیه صالح‌آباد تربت جام رفته و تحصیل خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی به نقل از مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام ابراهیم خسروی، از دوستان و همسایگان شهید حجت‌الاسلام محمدصادق دارایی در گفت‌وگویی گفت: یکی از دوستانم، روحانی مستقر روستای «بِزد» از توابع شهرستان تربت جام زادگاه شهید دارایی بود؛ با تشویق‌های او ۶ نفر از نوجوانان و جوانان روستا از جمله شهید دارایی که علاقه‌مند بودند و شرایط لازم را داشتند در سال ۱۳۹۰ به مدرسه علمیه صالح‌آباد تربت جام رفته و تحصیل خود را آغاز می‌کنند.

وی افزود: شهید بزرگوار دارایی که علاقه‌مند به بحث تبلیغ بود یکی از آن ۶ نفری بود که تا سال ۱۳۹۵ در مدرسه علمیه صالح‌آباد تربت جام مشغول تحصیل بود و فعالیت‌های خوبی در آن سال‌ها داشت؛ مثلا شهید دارایی از ۱۳۹۴ به‌عنوان مسئول فرهنگی و تبلیغی مدرسه انتخاب شد و همزمان با تحصیل، در روستا‌های آن منطقه به تبلیغ می‌پرداخت تا اینکه به حوزه علمیه مشهد آمد و در مدرسه ولیعصر (عج) کرمانی‌ها تحصیلات خود را ادامه داد.

این مبلغ جهادی با بیان اینکه شهید دارایی بعد از ازدواج در منطقه شهرک شیرین ساکن و همسایه ما شد، گفت: با توجه به اینکه ما از قدیم در این محله ساکن بودیم و بیشتر افراد یکدیگر را می‌شناسند، خوشحال شدیم که یکی دیگر از طلاب به جمع ما پیوسته و بالاخره این شهید فعالیت خود را در مسجد بلال شهرک شروع کرد.

شهید دارایی از طلبگی تا شهادت / دعا کنید من هم روسفید بشوم

حجت‌الاسلام خسروی تصریح کرد: بعد از مدتی که به دستور امام‌جمعه محترم مشهد بحث حاشیه شهر و استقرار طلاب مطرح شد، شهید دارایی در این طرح شرکت کرد و با استقرار در مسجد طفلان مسلم، فعالیت تبلیغی خود را در حاشیه شهر مشهد آغاز کرد.

همسایه شهید دارایی افزود: در مرحله اول، چون این مسجد غریب بود آن را احیا و شروع کرد به شناسایی افراد مستمند اطراف مسجد؛ در مراحل بعدی نیز فعالیت خود را ادامه داد و بعد از مدتی مرکز نیکوکاری مسجد را راه‌اندازی کرد و افراد نیازمند را تحت پوشش قرار داد؛ همچنین در کنار مسجد فروشگاهی راه‌اندازی کرد که جوانان مسجدی آن را اداره می‌کردند و منافع آن برای مسجد هزینه می‌شد.

وی با بیان اینکه شهید دارایی امسال در سوم شعبان از طرف ستاد حاشیه شهر به‌عنوان مسئول پهنهٔ محل فعالیتش انتخاب شد و سوم رمضان به شهادت رسید، گفت: در موقعیت‌های مختلف اعم از اعیاد و وفات‌ها، برنامه‌های فرهنگی خوبی در مسجد طفلان برگزار می‌کرد و گروه سرودی آماده کرده بود که در روز شهادت این شهید هم آمدند و سرود خواندند.

حجت‌الاسلام خسروی با بیان اینکه شهید دارایی دو فرزند دارد، گفت: یکی از شاخصه‌های رفتاری شهید، صبوری او بود، چون شناسایی افراد و برنامه‌ریزی و پاسخ‌گوی همه بودن حوصله می‌خواهد و شهید عاشق این برنامه‌ها بود؛ همچنین خوش‌برخوردبودن و چهره خندان شهید دارایی زبان‌زد همه دوستان است و رفقا او را با نام حاجی صدا می‌زدند.

وی با اشاره به اینکه خداوند مزد اخلاص شهید دارایی را داد، گفت: پیشواز گوشی او این کلام شهید حججی بود که می‌گفت: «دعا کنید من هم روسفید بشوم» که بالاخره مثل شهید حججی روسفید شد.

1401/01/23

تعداد بازدید: 3

T

T