گفتگوی ویژه؛

حضور ایران در کنار افغانستان، عامل شکست تروریسم

گفتگوی ویژه؛

حضور ایران در کنار افغانستان، عامل شکست تروریسم

رئیس مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبیان گفت: اگر ایران در کنار افغانستان باشد، دشمن در میدان حمایت از تروریسم در افغانستان توفیق پیدا نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی مزاری در برنامه گفتگوی ویژه بخش خبری ۲۱ سیما افزود:توطئه‌هایی که اخیراً علیه دو ملت ایران و افغانستان از طرف آمریکا، انگلیس و برخی اجیران آن‌ها ایجاد شده به دلیل نزدیکی ایران و افغانستان به خصوص در شرایط، تحولات و به وجود آمدن حاکمیت جدید در افغانستان است و بودن ایران در افغانستان از چند جهت اهمیت دارد. 
رئیس مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبیان گفت: اهمیت اول در عرصه سیاسی، منطقه و بین الملل است به خصوص به رسمیت نشناختن دولت و حکومت افغانستان در سطح منطقه و دنیا که جمهوری اسلامی ایران در این عرصه می‌تواند نقش بسیار برازنده و جدی بازی کند. 
وی اضافه کرد: اهمیت دیگر نزدیکی ایران و افغانستان در عرصه مبارزه با تروریسم است، چون جمهوری اسلامی ایران تجربه بسیار موفقی در مبارزه با تروریسم دارد و اگر در کنار حکومت و مردم افغانستان باشد قطعاً در مبارزه با تروریسم در افغانستان دست بالا خواهیم داشت و تروریسم و گروه‌های تروریستی در افغانستان نمی‌توانند رشد کنند.
حجت الاسلام مزاری گفت: از این جهت حضور جمهوری اسلامی و نزدیکی افغانستان و جمهوری اسلامی از اهمیت بسیار فوق العاده برخوردار است.
وی افزود: با توجه به تحریمی که افغانستان از سوی آمریکا و کشور‌های مستکبر غربی شده است و با معضلات جدی اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند طبیعی است که همکاری اقتصادی جمهوری اسلامی با افغانستان و تبادل تجارت و بازرگانی و سرمایه گذاری در داخل افغانستان از طریق ایران برای افغانستان بسیار مهم است و این روند کمک می‌کند حکومت و مردم افغانستان از اقتدار بیشتری برخوردار باشند.
رئیس مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبیان گفت: همکاری‌های ایران در عرصه فرهنگی و آموزشی برای مردم افغانستان و حاکمیت این کشور بسیار سرنوشت ساز است. 
حجت الاسلام مزاری افزود: وقتی جمهوری اسلامی این همه اهمیت داشته باشد در کنار افغانستان و نزدیکی این دو کشور می‌تواند بیشتر به نفع افغانستان، حاکمیت و استحکام آن باشد.
 کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی ادامه داد: طبیعی است که برای دشمنان ما قابل هضم نیست و تلاش می‌کنند به هر طریقی رابطه ملت‌ها و دولت‌های افغانستان و ایران را خدشه دار کنند، به همین دلیل به جان نماهنگ‌ها و محتوای جعلی و در افغانستان علیه ایران و در ایران علیه افغانستان و مردم افغانستان پخش و نشر می‌شود و پشت این حرکت قطعاً شبکه‌های اطلاعاتی قوی دشمن قرار دارد. 
وی گفت: با توجه به ضعف سواد رسانه در سطح هر دو ملت و دولت، این حرکات تا حدودی تأثیرگذار واقع شد و عده‌ای از آدم‌های جاهل و بعضاً مزدور در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران حرکات مشمئز کننده و مزدورانه انجام دادند.
حجت الاسلام مزاری افزود: الحمدلله مردم افغانستان هم هوشیارتر به این مسائل هستند و مردم ایران و دولت‌های دو طرف این مسائل را بهتر درک می‌کنند و ان شاء الله مشکلات برطرف خواهد شد.

1401/01/24

تعداد بازدید: 3

T

T