به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه(س)؛

مادران نمونه شهرستان قروه تجلیل شدند

به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه(س)؛

مادران نمونه شهرستان قروه تجلیل شدند

به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) و به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه از مادران نمونه این شهرستان تجلیل شد.

مادران نمونه شهرستان قروه تجلیل شدند

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، حجت‌الاسلام عباس عبدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه در همایش بانوی آفتاب اظهار کرد: برگزاری آئین نکوداشت مادران نمونه اقدام فرهنگی به جا و شایسته‌ای است که یادآوری می‌کند تا جایگاه مادران را بیشتر از گذشته رفیع بدانیم.
وی برلزوم ترویج فرهنگ تکریم مادران تاکید کرد و گفت: جوانان برای رسیدن به موفقیت باید پنج اصل ایمان به خدا، امید به زندگی، تلاش، احترام به والدین به‌ویژه مادر و کمک به دیگران را باید سرلوحه امور خود قرار دهند.
عبدی خاطرنشان کرد: در قرآن کریم چهار بار واژه مادر و دوبار واژه پدر به‌کار رفته و این نشان از اهمیت رکن مادر در خانواده است که باید آن را گرامی داشت.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه اظهار داشت: مادران در تربیت فرزندان نقش اثر گذاری برعهده دارند و انجام این وظیفه موجب تربیت و آموزش نسلی خواهد شد که آینده کشور را بر عهده دارد.
حجت‌الاسلام عابدین رستمی امام جمعه شهرستان قروه نیز در این همایش، ضمن تسلیت وفات ام المؤمنین حضرت خدیجه (س) به حاضرین گفت: حضرت خدیجه ۲۵ سال در خانه پیامبر اسلام زندگی کرد و درسال دهم بعثت در ماه مبارک رمضان، مدت کوتاهی بعد از وفات حضرت ابوطالب عمو و سرپرست پیغمبر از دنیا رفت که آن سال را عام الاحزان سال اندو‌ها گفته‌اند.
وی افزود: پیامبر اعظم (ص) درباره حضرت خدیجه (س) می‌فرماید: خداوند بهتر از او را به من نداده است، او به من ایمان آورد در هنگامی که مردم کفر داشتند، تصدیق نبوت من کرد، زمانی که دیگران مرا تکذیب کردند و اموال خود را در اختیار من گذاشت در وقتی که دیگران مرا محروم کردند و خداوند متعال از او فرزندانی به من عطا کرد.
وی ادامه داد: حضرت خدیجه (س) همسری فداکار و ایثارگر، بهترین یاور برای رسول خدا (ص) در تمام مشکلات و سختی‌های پی در پی و تبعید‌ها و محاصره‌های پیامبر، قوی‌ترین پشتییان و همراه او بود.
حجت‌الاسلام رستمی افزود: حضرت خدیجه (س) نخستین بانویی است که به پیامبر گرامی اسلام ایمان آورد و در رکاب وی مجاهدت کرد و همه ناملایمات را به جان و دل خرید تا مسیر ترویج احکام الهی هموار شود.
دهقانی رئیس دانشگاه آزاد شهرستان قروه نیز در این مراسم به جایگاه همسر و مادری اشاره کرد و گفت: زن، علاوه بر وجهه انسانی خویش و نیز نقش اجتماعی‏اش در سطح جامعه کلان، در سطح خانواده نیز دارای نقش و مسئولیت‏هایی است که تربیت صحیح فرزند و پاسداری از کیان انسانی و دینی خانواده، مهم‏ترین وظایف او، به‌عنوان مادر و همسر است.
وی افزود: هر چند همه ادیان الهی مقام ارزشمندی برای مادر قایلند و به او احترام می‌گذارند، ولی اسلام بیش از دیگر مکاتب به این مسئله توجه کرده و به مادر عظمت بخشیده است.
دهقانی تصریح کرد: حقوقی را که اسلام برای مادران مشخص کرده، بسیار فراتر ازحقوقی است که برای دیگران حتی پدر قایل شده است؛ چرا که مادر مربی انسان و در حقیقت پرورش دهنده جامعه است و اوست که می‌تواند فرد و جامعه را به سعادت برساند و یا به شقاوت و بد بختی بکشاند.
وی با بیان مطالبی اینکه طی سال‌های گذشته رهبر معظم انقلاب در خصوص تبیین فرمایشاتی داشته‌اند اظهار داشت:، اما طی ماه‌های اخیر جهاد تبیین به یک فریصه فوری و قطعی تبدیل شده است.
رئیس دانشگاه آزاد شهرستان قروه ادامه داد: در جهاد تبیین باید خدمات و دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف تبیین شود.
وی بیان داشت: یکی از اقشار تریبون‌دار که می‌تواند به جهاد تبیین بپردازد مبلغین و مبلغات هستند که می‌توانند تاثیر چشمگیری در این خصوص داشته باشد.
دهقانی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا کسانی می‌توانند در زمینه جهاد تبیین موفقیت عمل کنند که به تاثیرگذاری اراده عمومی در آینده کشور معتقد باشند.
در این مراسم از مادران و همسران شهداء و مادر دارای ۸ فرزند و مادران فرزنددارنمونه شهرستان قروه تجلیل شد.

1401/01/24

تعداد بازدید: 4

T

T