زندگی با آیهها | آیات برائت و مقاومت در قرآن کریم، نقشه راه اربعین تا پیروزی است؛
دو میلیارد مسلمان و یک دشمن مشترک
همدان| مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: خبرنگاری شغل انبیاست و رسالت شان خط مقدم جنگ روایتها است.
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجتالاسلام گرجی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز و هفته خبرنگار، این حرفه را جایگاهی الهی و همسنگ رسالت پیامبران توصیف کرد و گفت: در زبان عربی، واژه خبر به “نبع” و پیامبران به “نبی” تعبیر شده است. انبیا پیش از آنکه معلم باشند، خبررسانان حقیقت بودند؛ خبرنگاری ادامه همان مسیر و هدف انبیاست. این شغل، توفیقی الهی است که صبر، دقت، خودسازی و مجاهدت میطلبد.
حجتالاسلام گرجی با بیان اینکه یک خبر میتواند موجب هدایت یا انحراف یک انسان شود»، افزود: همانطور که خداوند پیامبران را پس از سختترین مراحل گزینش برگزید، خبرنگاران نیز باید در مسیر حقیقتگویی و امانتداری، حساسیت و مسئولیتپذیری بالایی داشته باشند.
وی ضمن تبریک انتخاب این حرفه، از خبرنگاران خواست با صداقت، شفافیت و نهایت توان، بازوی توانمند جریان تبلیغ دینی باشند و گفت: شما چشم بینا و گوش شنوا در جامعه هستید. هر نقد و پیشنهادی دارید بدون تعارف بیان کنید. حتی اگر مردم از ما گلایه یا انتقاد تندی داشتند، آن را منتقل کنید؛ چرا که این بازخوردها به رشد مجموعه کمک میکند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با تقدیر از نقش خبرنگاران در انعکاس واقعیتهای میدانی، بر ضرورت روایتگری فاخر از فعالیت بیش از ۲۰۰ موکب اربعین استان تأکید کرد و افزود: همدانیها با کرامت و مهماننوازی خود، الگویی برای کشور هستند و این افتخارات باید به گوش ایران و جهان برسد.
وی با اشاره به نقش سازمان در کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان، گفت: برنامههای متعددی در این ایام اجرا شده و در دست اجراست، اما باید با نگاه هزینه-فایده پیش برویم. هر جا که بودجه صرف میشود، باید خروجی و اثرگذاری متناسب داشته باشیم. در غیر این صورت، باید آسیبشناسی و اصلاح جدی انجام دهیم.
حجتالاسلام گرجی به چالشهای برگزاری اجتماعات بزرگ مذهبی در همدان نیز اشاره کرد و افزود: نباید انتظار داشت یک مراسم تازه، همان جمعیت و شکوه مراسمهای چند دههای زنجان یا اردبیل را داشته باشد. این مسیر نیازمند استقامت، برنامهریزی، استفاده از ظرفیتهای معماری و روانشناسی شهری و همچنین واگذاری محوریت به هیئتهای مردمی است.
وی پیشنهاد داد: دو یا سه هیئت محوری شهر با پشتیبانی استانداری، سازمان تبلیغات و امام جمعه، میزبان اصلی برخی مناسبتها شوند و همه امکانات از جمله مکان، تدارکات و رسانه در اختیارشان قرار گیرد. این مدل ظرف دو تا سه سال میتواند اجتماعاتی بزرگتر از نمونههای موفق کشور ایجاد کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در پایان خطاب به خبرنگاران گفت: شما افسران خط مقدم جنگ روایتها، جنگ شناختی و جنگ رسانهای هستید. اگر ما بخوابیم، دشمن بیدار است. با عزم راسخ این مسیر نورانی را ادامه دهید که ما به قلهها نزدیکیم.
1404/05/21
T
T