معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان:

صلح امام حسن (ع) حافظ ارکان خاندان نبوت بود

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان:

صلح امام حسن (ع) حافظ ارکان خاندان نبوت بود

گرگان- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: اگر صلح امام حسن مجتبی (ع) نبود با توجه به فعالیت تبلیغاتی گسترده دشمن و جریان نفوذ، ارکان خاندان نبوت از بین می‌رفت.

 

صلح امام حسن (ع) حافظ ارکان خاندان نبوت بود

حجت‌الاسلام رضا دیلمی ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: امام حسن (ع) دارای حسن خلق، فروتنی، مهمان نوازی، عبودیت و بسیاری از صفات بزرگ اخلاقی بودند که به همین سبب برای همه مسلمانان اسوه‌ای تمام نشدنی هستند.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: یکی از ویژگی‌های بزرگ امام حسن (ع) شجاعت و شهامت ایشان در مواجه با جریان فتنه و نفوذ بود.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: در صدر اسلام یکی از بزرگترین ضربه‌هایی که به اسلام وارد شد این بود که حکومت اسلامی را از امامت به سلطنت تبدیل کردند، به دلیل آنکه تحلیل سیاسی و هوشمندانه‌ای در مردم وجود نداشت، جریان فتنه توانست با ظاهری اسلامی در جریان شبهات حرکت کند و باعث انحراف افکار عمومی و نهایتاً منجر به صلح امام حسن (ع) شود.
دیلمی اضافه کرد: اگر صلح امام حسن مجتبی (ع) نبود با توجه به فعالیت تبلیغاتی گسترده دشمن و جریان نفوذ، ارکان خاندان نبوت از بین می‌رفت و نوبت به نهضت جریان عاشورا هم نمی‌رسید.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: امام دوم شیعیان کانون عدالت، اسوه شجاعت و شهامت بودند، پیامبر ما همواره از ایشان به بزرگی یاد می‌کردند و می‌فرمودند حسن ریحانه من است.
وی بیان کرد: به مناسبت ولادت امام حسن (ع) و به همت تشکل‌های دینی و تبلیغی ویژه برنامه‌های متعددی اعم از مراسم جشن و سرور، نشست‌های معرفتی و بصیرتی، مسابقات فرهنگی و برنامه‌های متعددی در استان پیش بینی شده است.
دیلمی گفت: به مناسبت شب میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) مراسم افطاری ساده در مساجد و اماکن مذهبی استان گلستان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری سفره‌های ساده افطاری پیگیری نهضت مواسات و همدلی است و تلاش می‌کنیم سیره زندگی امام حسن را در متن جامعه تبدیل به گفتمان و جریان کنیم که برکات زیادی برای جامعه در پی خواهد داشت.

1401/01/28

تعداد بازدید: 8
قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T