چهارمین نشست سراسری هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی در زنجان

چهارمین نشست سراسری هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی در زنجان

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان رباب ملایی کارشناس اداره امور قرآنی با اعلام این مطلب افزود: چهارمین نشست سراسری هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی استان زنجان همزمان با سراسر کشور و سازمان دارالقرآن الکریم بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

 

چهارمین نشست سراسری هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی در زنجان

 

این جلسه با حضور حجت الاسلام اخوان صباغ؛ رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، حجت الاسلام حریزاوی؛ قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه تبلیغ، انسیه خزعلی؛ معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور و لاله افتخاری؛ رئیس هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی کشور در سازمان دارالقرآن الکریم و حجت الاسلام حسنی مدیر اداره امور قرآنی زنجان؛ سمیه سلیمی رئیس هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی استان زنجان و سایر اعضای هیئت اندیشه ورز در زنجان  با موضوعیت جهاد تبین، جمعیت وخانواده برگزار شد.

وی ادامه داد: در این نشست حجت الاسلام حریزاوی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان در خصوص تقویت بانک ایده های قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم و اهمیت این موضوع بیاناتی برای اعضای هیئت اندیشه ورز سراسر کشور بیان کرد و گفت جهاد تبیین فریضه قطعی و فوری روزگار ما و راه مقابله با جنگ ترکیبی با دشمن است و تاکید کرد باید حقایق قرآنی را در مسیر انسان‌شناسی برای جامعه روایت کرد.

تبیین محتوا روش دیگر ممتاز برای پیروزی است؛ مخاطب گاهی حوصله خواندن متن ۱۰ خطی را ندارد و لذا باید نکات ریز و جذاب با روش‌های بدیع و مبتنی بر آیات و حقایق قرآنی ارائه شود. باید ابداعات و ابتکارات در این حوزه که با استفاده از فناوری‌های نویی که امروزه پا به عرصه گذاشته‌اند به اشتراک گذاشته شود تا بانک ایده‌های قرآنی که از قدیم در سازمان دارالقرآن کریم ایجاد شده است تقویت شود و ما شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش این عرصه حساس و مهم قرآنی در کشور باشیم.

در ادامه رئیس سازمان دارالقرآن الکریم ضمن اشاره به اینکه تا پایان سال ظرفیت هیئت‌ اندیشه‌ورز بانوان قرآنی را به ۳ هزار نفر بانوی نخبه قرآنی افزایش می‌دهیم که قابلیت دارند در فضا‌ها و کنش‌های اجتماعی مختلف موثر باشند، گفت: اکثر مخاطبان قرآنی در سراسر کشور بانوان هستند بنابراین تا پایان سال ظرفیت هیئت‌ اندیشه‌ورز بانوان قرآنی را به ۳ هزار نفر بانوی نخبه قرآنی افزایش می‌دهیم که قابلیت دارند در فضا‌ها و کنش‌های اجتماعی مختلف موثر باشند.

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که امروزه در جامعه ما مطرح است بحث نگاه قرآنی به جمعیت است، اظهار کرد: این موضوع با نوع زندگی و به تعبیر قرآن بهترین زندگی که انسان می‌تواند انتخاب کند مرتبط است.

وی تصریح کرد: در فردگرایی افراد حاضرند حیوان را در کنار خودشان قرار دهند، اما فرزند نیاورند؛ چراکه این قابلیت را در خودیت خودشان و اینکه زندگیشان را با دیگری تنظیم کنند نمی‌بینند؛ لذا کاهش جمعیت و اکثر مشکلات خانوادگی در این حوزه به دلیل فردگرایی و نگاه‌های نفسانی است.

در ادامه لاله افتخاری، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی ضمن ارائه گزارشی از روند شکل‌گیری و فعالیت‌های گسترده هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی به بیان محور‌های اصلی این فعالیت‌ها پرداخت و گفت: با همت و تلاش‌های سازمان دارالقرآن کریم هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در دل کرونا تشکیل شد، اما جلساتش تعطیل نشد و اقداماتی را در این عرصه انجام داد که با استقبال خوب شهرستان‌های سراسر کشور همراه بود.

پس از پایان ارائه نظرات برخی از اعضای هیئت اندیشه ورز برخی استانها در ادامه این جلسه حجت الاسلام حسنی مدیر اداره امور قرآنی استان زنجان با تبریک ماه مبارک رمضان و ضمن تشکر از تلاشهای مجدانه این هیئت در طول سال گذشته و حضور در عرصه های مختلف فرهنگی و قرآنی این اعضا تاکید کرد؛ جلسات این هیئت می بایست بصورت مستمر پیگیری شود و همچنین هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی شهرستانها نیز تشکیل و نفرات شناسایی شده از شهرستانها به اعضای هیئت اندیشه ورز اضافه شوند تا همچنان شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر برنامه ها و ایده های قرآنی هیئت اندیشه ورز در سطح استان باشیم.

1401/01/30

تعداد بازدید: 9
قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T