«نخستین مهرواره برگزیدگان سال هیأت و تشکل‌های دینی» به ایستگاه آخر رسید

دبیر مهرواره هوای نو: هوای فرهنگ با هیئت تصفیه می‌شود  

«نخستین مهرواره برگزیدگان سال هیأت و تشکل‌های دینی» به ایستگاه آخر رسید

دبیر مهرواره هوای نو: هوای فرهنگ با هیئت تصفیه می‌شود  

وحید ملتجی «دبیرجشنواره مهرواره هوای نو» برگزاری این مهرواره را بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: امروز یکی از عرصه‌های مهم تربیت «هیئات» هستند چرا که هوای فرهنگ با هیئات تصفیه می‌شوند.  

 

دبیر مهرواره هوای نو: هوای فرهنگ با هیئت تصفیه می‌شود 

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، شب گذشته شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، آئین اختتامیه «نخستین مهرواره برگزیدگان سال هیأت و تشکل‌های دینی» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و جمع کثیری از دوستاران هیات در تالار وحدت برگزار شد تا مهرواره هوای نو فارغ از مرزبندی‌های رتبه اول و دوم، هیئات شاخص را معرفی و تقدیرکند. در این برنامه وحید ملتجی «دبیر مهرواره هوای نو» در اجرای متفاوت و با اشاره به اهداف برگزاری مهرواره هوای نو گفت: نخستین هدف مهرواره هوای نو آن است که افق نگاه هیأت بلند شود و جامعه پیرامون خود را عمق ببخشد. دومین هدف، اما این بوده است که بتوانیم نگاه جامعه را نسبت به هیأت تغییر دهیم. این درحالی است که حتماً رسانه‌ها در این زمینه نقش اساسی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه به نظر ما؛ همه هیئت‌ها دارای یک جایگاه هستند اظهار داشت: مهرواره هوای نو به دنبال قضاوت کمی مخاطبان شرکت کننده نبوده است و سعی شده تا همه هیئت‌های کوچک و بزرگ به یک چشم نگریسته شوند.

 ملتجی خبر داد که داوری این مهرواره را ۱۰۰ داور خبره برعهده گرفتند و تلاش شده تا این آثار بدون هیچ گونه سوگیری، قضاوت شوند.

دبیرجشنواره مهرواره هوای نو، برگزاری این مهرواره را بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: امروز یکی از عرصه‌های مهم تربیت هیئات هستند چرا که مطمئن هستیم این هیئات هستند که هوای فرهنگ را تصفیه می‌کنند.

وی با اشاره به آثار ارسالی ابراز کرد: امسال مهرواره هوای نو در سه رشته اصلی هیأت، کتاب هیأت و ستایشگران تمرکز بیشتری داشت تا جایی که آثار دریافتی در این سه بخش به ۲۹ هزار و ۲۸۰ اثر می‌رسد که در بخش ستایشگران ۲ هزار و ۲۸۵ نفر، در بخش کتاب ۶۳۵ کتاب و در بخش هیأت ۴ هزار و ۵۷۹ هیأت رسید.

در ادامه این آیین اختتامیه؛ محسن طاهری «رئیس خانه مداحان» برای تجلیل از استاد غلامرضا سازگار از پیشکسوتان و پیرغلامان اهل بیت (ع) به روی سن آمد و گفت: همه ما اینجا جمع شدیم تا دست به دست هم بدهیم و از استاد خوش خلق، جان نثار و خوش رفتار حاج غلامرضا سازگار تجلیل کنیم و آنگاه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، تندیس درخت زرین هوای نو به استاد غلامرضا سازگار و علی انسانی از مداحان پیشکسوت اهداء شد.

در ادامه این مراسم که از شبکه سه، پنج و شبکه افق همزمان به صورت زنده پخش می‌شد کلیپ‌های متفاوتی از نقش هیئات در زندگی مردم پخش شد و در پایان نیز با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، دکتر علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی از برگزیدگان بخش هیئت، بخش کتاب هیئت و بخش ستایشگران اهل بیت تقدیر و تجلیل شد.

1401/02/25

تعداد بازدید: 3

T

T