وحدت توأم با بصیرت رمز پیروزی مسلمانان است

وحدت توأم با بصیرت رمز پیروزی مسلمانان است

جمعی از علما و روحانیون اهل سنت خراسان شمالی در بیانیه ای گفتند: بصیرت و هوشیاری مهم‌ترین دستاورد هفته وحدت است که به برکت انقلاب اسلامی ایجادشده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، به مناسبت هفته وحدت جمعی از علماء و روحانیون اهل سنت خراسان شمالی در بیانیه‌ای ضمن تبریک هفته وحدت به رهبر معظم انقلاب، اظهار داشتند: دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان، شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی را به وجود آورده‌اند که این امر مهم‌ترین حربه دشمن برای مقابله با اتحاد مسلمانان است و جوامع اسلامی باید با بصیرت مانع رسیدن دشمنان به اهداف شومشان شوند.

در این بیانیه تأکید شده است: معنای اتحاد شیعه و سنی، دست برداشتن و کوتاه آمدن از اصول و اعتقادات خویش نیست، بلکه وحدت یعنی ۲ گروه باید بر محور مشترکات به هم نزدیک شوند و برای حفظ و تعالی اسلام با یکدیگر همکاری و همیاری داشته باشند.

در بیانیه علما و روحانیون اهل سنت خراسان شمالی آمده است: ما ائمه جمعه، جماعت مساجد و مدیران و مدرسین حوزه‌های علمیه اهل سنت استان به‌طور قاطع و صریح به سران کفر و جیره‌خواران آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب اعلان می‌کنیم که همه‌ ما مسلمانان متحد هستیم؛ ما همه باهم برادریم و اگر کسی کلامی بگوید که باعث تفرقه بین ما مسلمان‌ها شود می‌دانیم که یا جاهل هستند یا از کسانی هستند که می‌خواهند بین مسلمانان اختلاف بیندازند.

در این بیانیه آمده است: درآیات و روایات متعدد، حفظ وحدت میان مسلمانان ازجمله اموری است که موردتوجه قرارگرفته است و همواره مورد اهتمام بزرگان و رهبران مذهبی مسلمانان بوده است.

در این بیانیه ضمن دعوت بیش‌ازپیش از همه مسلمانان برای پیروی از رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری، تصریح‌شده است: مسلمانان امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همبستگی هستند و امید می‌رود همه مسلمانان به‌خصوص عالمان، فرهیختگان و ملت شریف ایران با تأسی به شیوه وحدت‌آفرین علمای بزرگ، به‌ویژه امام راحل و مقام معظم رهبری، در این مسیر قدم بردارند و از هیچ کوششی برای حفظ اتحاد و انسجام اسلامی دریغ نکنند.

گفتنی است، بیش از ۱۰ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزارنفری خراسان شمالی را ترکمن‌های اهل سنت تشکیل می‌دهند که در شهرستان‌های راز و جرگلان، مانه و سملقان و بجنورد سکونت دارند.

1400/08/10

تعداد بازدید: 3

T

T