رییس حوزه هنری گلستان خبرداد:

تأسيس آموزشگاه‌های سوره در ۱۴ شهرستان، استان گلستان

رییس حوزه هنری گلستان خبرداد:

تأسيس آموزشگاه‌های سوره در ۱۴ شهرستان، استان گلستان

رییس حوزه هنری گلستان گفت: به‌منظور شناسایی استعدادهای هنری، آموزش آنها و حمایت از تولیدات فاخر، آموزشگاه‌های تخصصی سوره بامشارکت اهالی فرهنگ و هنر در ۱۴ شهرستان استان راه اندازی می‌شود.

آموزشگاه‌های سوره در ۱۴ شهرستان گلستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، سیدحسام بنی فاطمه عصر روز شنبه در جمع هنرمندان گنبدکاووس افزود: حوزه هنری انقلاب اسلامی ۲ وظیفه کلی یعنی پرورش هنرمند متعهد که با نگاه ارزشی و اخلاقی اثر هنری خلق کند و حمایت از تولیدات فاخر متعهدانه در هر یک از هفت حوزه تخصصی، برعهده دارد.

وی اضافه کرد: تلاش برای تحقق این ۲ وظیفه، حوزه هنری گلستان را که بیشتر در مرکز استان مستقر و فعالیت داشت مصمم کرد تا در دوره جدید نگاه فرا گرگانی داشته و در همه شهرستان‌های گلستان حضور یابد تا هنرمندان بیشتری از چتر حمایت مادی و معنوی آن برخوردار شوند.

بنی فاطمه بیان داشت: حوزه هنری گلستان یک برنامه و سند تحول چهار ساله دارد که براساس ۲ مفهوم "وحدت و منجی" به دنبال حمایت از هنرمندان استان در حوزه‌های تخصصی هفتگانه اقدام به تولیدات فاخر انقلابی و ارزشی نمایند.

به گفته وی، این حوزه برنامه و سند یکساله دارد که با ۲ موضوع "شعار سال و جهاد تبیین" از هنرمندان و تولید آثار آنها در هر یک از شهرستان‌های گلستان حمایت می‌کند.

رییس حوزه هنری گلستان از مراحل نهایی بهسازی پردیس سینما هجرت گنبدکاووس با ۶ سالن چند منظوره خبر داد و گفت: به زودی بهسازی سینما ۲۲ بهمن آزادشهر نیز با پیش بینی اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال توسط شرکت طرف قرارداد حوزه هنری کشور آغاز خواهد شد.

همچنین در این نشست که معاون فرهنگی و هنری رییس حوزه هنری گلستان و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس نیز حضور داشتند، جمعی از هنرمندان این شهرستان در رشته‌های مختلف به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و خواستار حمایت بیشتر حوزه هنری از هنرمندان شهرستانی شدند.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

1401/03/01

تعداد بازدید: 11
قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T