مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان خبر داد:

برگزاری نشست «ریحانه‌های صبور» با موضوع راویان مقاومت

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان خبر داد:

برگزاری نشست «ریحانه‌های صبور» با موضوع راویان مقاومت

نشست ریحانه‌های صبور با موضوع راویان مقاومت (خواهران شهید) به مناسبت ۳ خرداد سالروز فتح خرمشهر در سالن اجتماعات، اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد.

برگزاری نشست «ریحانه‌های صبور» با موضوع راویان مقاومت

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان، حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل اظهار کرد: بزرگواری مادران شهدا به عنوان زینب‌های انقلاب ستودنی است و این مادران شهدا بودند که با ایثار و از خودگذشتگی،  فرزندان خود را تقدیم انقلاب کردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: امروز ما نیاز داریم به اینکه خاطرات شهدا را بشنویم و برای دیگران بازگو کنیم زیرا این خاطرات ، زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شده و امنیت و استقلال و آزادی به همراه دارد.

وی با تاکید بر اهمیت نقش زنان در پیشبرد اهداف و اصلاح جامعه گفت: نقش مادران شهدا در آماده‌سازی رزمندگان اسلام و مجاهدان راه حق،  بی‌بدیل و انکار ناپذیر است.

حجت‌الاسلام گرزین، صبر و شجاعت بی‌بدیل مادران شهدا را الهام گرفته از مکتب حضرت زینب(س) عنوان کرد و افزود: فرزند صالح، محصول تربیت صحیح است و در امر تربیت ، نقش مادر بسیار مهم و اثر گذار است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان ابراز کرد: باید قدرشناس شهدا، خانواده‌های آنها و پدران و مادرانشان باشیم و بدانیم که اینها چه حقّ بزرگی به گردن کشور؛ انقلاب و نظام و تاریخ ما دارند و کاری نکنیم که وصایا و آرمانهای این جوانان گلگون کفن در سایه تهاجم فرهنگی دشمن لگدمال شود.

در ادامه، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر، دشمنان تلاش می‌کنند که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کمرنگ شود و دیگر باکری و سلیمانی ها و همت ها تربیت نشود و باید مراقب باشیم و نگذاریم این فرهنگ در میان نسل جوان کمرنگ شود.

حجت‌الاسلام رضا دیلمی یادآور شد: حضور در جمع خانواده شهیدان اثر تربیتی دارد و خدمت‌رسانی و قدردانی از صبر و فداکاری مادران و همسران شهدا، موجب روحیه و برکت است.

وی تصریح کرد: مادران شهدا  اسطوره صبر، ایثار و افتخار این ملت و بنا به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) خاک‌ریز دوم مقاومت مقابل دشمنان و عامل استمرار جهاد هستند.

حجت‌الاسلام دیلمی خدمت به خانواده‌های شهدا و جانبازان را افتخار و وظيفه انسانی و شرعی برای مسئولان و مردم دانست و افزود: جامعه بايد در قبال اين افراد، قدردانی خود را به نمایش بگذارد، هرچند هر چقدر هم كه به اين عزيزان خدمت كنيم نمی‌توانيم ذره‌ای از ايثار و مجاهدت‌های آنان را پاسخگو باشيم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد:خانواده شهدا و جانبازان ولی نعمتان ملت ايران هستند  و تكريم از اين عزيزان وظيفه همگانی است، وی افزود: راهبردی ترین كار و ماموريت جامعه امروز ما زنده نگهداشتن فرهنگ ايثار و شهادت است و اين امر وظيفه تمامی آحاد مردم جامعه است.

وی با بیان این مطلب که اسلام‌شناسی و ولایت‌مداری و حب ایمان را باید در جامعه ترویج داد گفت: امروز دشمنان از ولایت‌مداری و تقویت مؤلفه‌های شهادت و ایثار می‌ترسند باید سعی کنیم یاد و خاطره شهدا و افرادی که برای امن این کشور جانفشانی کردند، در میان جامعه زنده نگه داریم.

1401/03/04

تعداد بازدید: 8
قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T