امام جمعه اهل سنت روستای جوزقان تایباد:

وحدت، تنها راه پیشرفت جامعه اسلامی است

امام جمعه اهل سنت روستای جوزقان تایباد:

وحدت، تنها راه پیشرفت جامعه اسلامی است

امام جمعه اهل سنت روستای جوزقان تایباد، وحدت را، تنها راه پیشرفت جامعه اسلامی عنوان کرد.

وحدت، تنها راه پیشرفت جامعه اسلامی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی اصغر علیپور رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد گفت: مراسم وحدت بخش گلبانگ وحدت با حضور مولی اهل سنت و امام جماعت مسجد امام جعفر صادق (ع) و اقشار مردم تشیع و تسنن روستای جوزقان تایباد برگزار شد.

مولوی عبدالله امام جمعه اهل سنت روستای جوزقان در این مراسم گفت: اختلاف افکنی بین مسلمانان از ابتدای تاریخ اسلام وجود داشته است، اهل کتاب از ابتدای رسالت در تفرقه و اختلاف بین مسلمانان کوشیدند اما با تدبیر پیامبر اکرم این مکرها در نطفه خفه شد.

امام جمعه اهل سنت روستای جوزقان عنوان کرد: مسلمانان باید تقوا پیشه کنند، نیاز جامعه اسلامی توجه به مولفه های همبستگی و اشتراکات هست، معنی وحدت این نیست که جوان سنی شیعه شود و جوان شیعه سنی شود و هر کس در این زمینه تلاش کند برای انگلیس تلاش و به اسلام خیانت کرده است، مسلمانان باید با عقلانیت از اقدامات احساسی که باعث تفرقه می‌شود پرهیز کنند.

وی افزود: هیچ آیینی این همه صفا و صمیمیت و دوستی را ترویج نکرده است، خداوند همه ما را یک امت واحده یاد می‌کند، ما وقتی کتاب و قبله و پیامبر ما یکی است اعتقاد به آخرتمان یکی است دیگر چیزی برای تفرقه نداریم.

مولوی عبدالله رحیمی گفت: اسلام یک‌ شاهراه است و هر یک از مذاهب اسلامی بخواهد دیگری را نفی کند به تاریکی رفته است.

وی خاطرنشان کرد: روستای تلفیقی جوزقان سمبل وحدت و اتحاد است و این برای ما یک افتخار بزرگ است که شیعه و سنی در کنار هم در همسایگی هم در کار و زندگی با هم شریک هستند و در صفا و صمیمیت زندگی می‌کنند.

امام جمعه اهل سنت روستای جوزقان در پایان گفت: تحریک احساسات چه از جانب شیعه و چه از جانب سنی و ایجاد تفرقه را محکوم می‌کنیم و معتقدیم وحدت تنها راه پیشرفت جامعه اسلامی است.

در ادامه مراسم، حجت‌الاسلام سید محمدهادی حسینی کیا روحانی مستقر روستای جوزقان نیز گفت: امروز نیاز نیست ما بگوییم مردم با هم خوب باشید، هدف از برگزاری مراسم هفته وحدت این است که ما دشمن خود را بشناسیم تا دشمن ورود نکند و شیعه و سنی را در مقابل هم قرار دهد.

امام جماعت مسجد امام جعفر صادق (ع) ادامه داد: اسلام انسان‌ها را از بند قومیت و ملیت رهایی بخشید، هدف دشمنان از بین بردن اسلام است و شیعه و سنی فرقی ندارد، امروز دنیای کفر، قرآن و اسلام و پیامبر و بزرگان دین را هدف قرار دادند، ما مسلمانان باید بیدار باشیم و از تفرقه افکنی جلوگیری کنیم.

1400/08/10

تعداد بازدید: 5

T

T