مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی به مناسبت 13 آبان مطرح کرد؛

دشمن‌شناسی لازمه استکبارستیزی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی به مناسبت 13 آبان مطرح کرد؛

دشمن‌شناسی لازمه استکبارستیزی است

حجت‌الاسلام رفیعی گفت: شناخت دشمن و مخالفت با او در مسیر عبادت و بندگی خدا است، چنانکه درآیات قرآن نیز عبادت خدا در کنار اجتناب از طاغوت مطرح‌شده است.

دشمن‌شناسی لازمه استکبارستیزی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در نشست برنامه‌ریزی برنامه‌های فرهنگی شش‌ماهه دوم 1400 اظهار کرد: یکی از معضلاتی که امروز گریبان گیر برخی از مردم جامعه شده است، قیاس نظام اسلامی با رژیم سابق و فراموش کردن دشمن و دشمنی‌های او و گاهی هم اعتماد به ظاهرسازی‌های دروغین آن‌ها است.

وی بابیان اینکه درآیات قرآن عبادت خدا در کنار اجتناب از طاغوت مطرح‌شده است، افزود: به‌حکم عقل و شرع نباید از دشمن و دشمنی او غفلت کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: دشمنی که چهره عوض می‌کند و به‌عنوان دوست و دلسوز وارد صحنه می‌شود، بسیار موفق‌تر است و برای فائق آمدن بر این دشمنان تنها شعار دادن کافی نیست؛ بلکه باید کار جهادی صورت بگیرد و اذهان مردم نسبت به این مسئله آگاه شود.

وی با تأکید بر بصیرت افزایی و اجتناب از سطحی‌نگری، افزود: تقویت بینش دینی و سیاسی و اجتناب از سطحی‌نگری؛ یعنی همان چیزی که در ادبیات دینی «بصیرت» نامیده می‌شود لازمه دشمن‌شناسی است که برای رسیدن جامعه به این حقیقت باید تلاش شبانه‌روزی داشت.

حجت‌الاسلام رفیعی اظهار کرد: تفاوت جدی تمدن غرب و تمدن اسلامی در این است که آن‌ها به دنبال امنیت صرف هستند تا بتوانند شهر و شهروندان مطلوب داشته باشند، ولی ما در تمدن اسلامی بعد از رسیدن به رفاه و امنیت به دنبال عبودیت و اطاعت از خدا هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانش آموزان و دانشجویان خط امام در روز 13 آبان 1358 با بصیرت دینی کامل و به‌طور آگاهانه و عالمانه و به‌فرمان ولی‌فقیه وارد صحنه استکبارستیزی شدند تا اسلام ناب محمدی به بار بنشیند و عبادت و بندگی خدا در کشور اسلامی ایران به جریان بیفتد.

1400/08/12

تعداد بازدید: 3

T

T