حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی در مراسم تکریم و معارفه روسای سازمان دارالقرآن کریم:

اصل «جهاد تبیین» در «تبیین قرآن» است

حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی در مراسم تکریم و معارفه روسای سازمان دارالقرآن کریم:

اصل «جهاد تبیین» در «تبیین قرآن» است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان دارالقرآن، از رئیس جدید سازمان خواست که «توان جدید به ظرفیت سازمان دارالقرآن اضافه کند» چرا که اصل «جهاد تبیین» در «تبیین قرآن» است.

باید توان به توان به ظرفیت سازمان دارالقرآن افزوده شود

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، ظهر سه شنبه 24 خرداد 1401، «آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان دارالقرآن الکریم» با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی-  و جمعی از مدیران قرآنی سازمان و دستگاه‌های قرآنی کشور در سالن اجتماعات سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین قمی ، در این مراسم ضمن تشکر از تمامی زحمت کشان حوزه قرآنی سازمان دارالقرآن کریم با تاکید بر اهمیت این سازمان در چارت اداری سازمان تبلیغات اسلامی، انتخاب حجت الاسلام روح الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی به ریاست سازمان دارالقرآن را نشانه اهمیت این حوزه قرآنی دانست و ضمن قدردانی از حجت الاسلام اخوان صباغ - رئیس سابق سازمان دارالقرآن-  از رئیس جدید خواست که توان جدید به ظرفیت سازمان دارالقرآن اضافه کند.

وی افزود: معتقدیم که در سازمان دارالقرآن الکریم زحمات زیادی کشیده شده است و باید روند افزایش این سرمایه‌ها سرعت بگیرد و با توجه به اینکه  آقای حریزاوی را به جدیت می‌شناسیم لذا از ایشان انتظار داریم با جدیت، زمینه تعامل و هم افزایی بیشتر با دستگاه‌های قرآنی را فراهم سازند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه باید وضعیت فردای سازمان دارالقرآن به دلیل افزوده شدن ظرفیت به این سازمان، بهتر از دیروز باشد، اصل «جهاد تبیین» را «تبیین قرآن» عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که با مدیریت جدید سازمان دارالقرآن ، شاهد برداشتن گام هایی رو به جلو در حوزه قرآنی  یعنی در عرصه‌های تلاوت و تفسیر، در این سازمان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین قمی در ادامه گفت که در ابتدا شخصا قصد داشته ریاست سازمان دارالقرآن را برعهده بگیرد اما با توجه به اهتمام حجت الاسلام حریزاوی نسبت به حوزه قرآنی، ایشان را انتخاب کرده است.

وی در پایان تاکید کرد تمامی ظرفیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در اختیار سازمان دارالقرآن قرار خواهد گرفت و اجازه داده نمی‌شود که این سازمان مساله رده دوم محسوب شود.

سازمان دارالقرآن در جهت تقویت تحقق جهاد تبیین تلاش کند.

حجت الاسلام حمید محمدی «دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور» و عضو هیات امنای سازمان تبلیغات و سازمان دارالقرآن الکریم نیز با بیان اینکه سازمان دارالقرآن طی سه دهه نقش آفرینی درحوزه قرآنی کشور، به جایگاه رفیعی رسیده است، به نقاط قوت این سازمان اشاره کرد.

وی بهره گیری از سرمایه‌های انسانی متخصص، داشتن نقشه راه قوی، بهره مندی از سیستم‌های آی تی در حوزه قرآنی، توجه به حوزه آموزشی، اجرای تمامی مصوبات در حوزه قرآنی و تعامل با دیگر دستگاه‌های قرآنی را بخشی از نقاط قوت این سازمان عنوان کرد.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور ، همچنین حجت الاسلام اخوان صباغ - رئیس سابق سازمان دارالقرآن الکریم-  را دارای دو ویژگی شاخص « اعتقاد راسخ به ارزش‌ها و آرمانهای انقلاب اسلامی» و« بهره مندی از اخلاق در تعاملات » دانست و گفت: ایشان هرگز به دنبال منافع شخصی در فعالیت‌های کاری خود نبود و به شدت منافع ملی را بر سازمان ترجیح می‌داد.

وی در ادامه سخنان خود  از حجت الاسلام حریزاوی خواست که مباحث افزایش بودجه سازمان دارالقرآن را به شدت پیگیری کند و همچون گذشته به دنبال جذب مدیران متخصص و با تجربه برای این سازمان باشد و در جهت تقویت تحقق جهاد تبیین در گام دوم انقلاب اسلامی تلاش کند.

حجت الاسلام محمدی، انتخاب قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان رئیس سازمان دارالقرآن را ، نشانگر اهمیت این سازمان برای حجت الاسلام قمی عنوان کرد و این انتخاب را اتفاق مهم و مبارکی دانست.

تاکید بر گام‌های رو به جلوی سازمان دارالقرآن

دکتر خواجه پیری از پیشکسوتان حوزه قرآنی نیز  در این مراسم در طی سخنانی، حجت الاسلام اخوان صباغ را یکی از چهره‌های قرآنی شاخص  دانست  و بهره گیری از ظرفیت‌های قرآنی، انضباط مالی و اداری و تعامل با دیگر دستگاه‌های قرآنی را بخشی از فعالیت‌های مؤثر ایشان عنوان کرد.

وی همچنین مدیریت جدید را با انگیزه در حوزه قرآنی دانست و ابراز امیدواری کرد که سازمان دارالقرآن الکریم در مدیریت جدید، گام‌های رو به جلوی بیشتری را بردارد.

 توجه به نقش بانوان قرآنی در توسعه فرهنگ قرآنی کشور

 دکتر لاله افتخاری «رئیس هیئات اندیشه ورز بانوان قرآنی» نیز در این مراسم ، طی سخنان کوتاهی به نقش آفرینی زنان در حوزه قرآنی اشاره کرد و اظهار داشت: اگر در حال حاضر در گیر جنگ فرهنگی و تبلیغی با دشمنان هستیم، بی شک نقش بانوان در توسعه فرهنگ قرآنی و خنثی سازی جنگ تبلیغی، نقش بسیار مهمی است و اگر دامن خانمی به فرهنگ قرآن متبرک بشود حتماً به قرآنی شدن خانواده و جامعه کمک خواهد شد.

به گفته وی، تأسیس هیئات اندیشه ورز بانوان قرآنی سازمان دارالقرآن به همت رئیس سازمان تبلیغات و حجت الاسلام اخوان صباغ بوده است.

لاله افتخاری ادامه داد: انتخاب آقای حریزاوی به عنوان رئیس سازمان دارالقرآن، بیانگر توجه و اهمیت این سازمان است و ما انتظار داریم که آقای حریزاوی با نگاه جدید و در راستای توجه به فعالیت‌های انجام شده، گام های بلندتری بردارند به گونه‌ای که این سازمان زمینه ساز دولت قرآنی شود.

 دوره طلایی تعامل  دولت و سازمان تبلیغات اسلامی است

دکتر معاف - معاون قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- دوره جدید مدیریت کشور را دوره طلایی رفاقت و تعامل بین وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که با همدلی و همگرایی بتوان منویات مقام معظم رهبری را در حوزه قرآنی محقق کرد.

 اتفاقات خوب سازمان دارالقرآن مرهون همدلی جبهه انقلاب و جبهه قرآنی است

حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ رئیس سابق سازمان دارالقرآن الکریم نیز با تقدیر از رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و تمامی کسانی که طی  سه سال مدیریت، از ایشان حمایت کردند گفت: طی این سه سال اتفاقات خوبی درحوزه قرآنی کشور شکل گرفته است که همه آنها مرهون همدلی جبهه انقلاب و جبهه قرآنی کشور بوده است.

وی از چاپ کتابی با موضوع سیاست‌های قرآنی رهبری در سازمان دارالقرآن خبر داد و با اشاره به راه اندازی گفتمان قرآنی و جلسات خانگی قرآنی در زمان مدیریت خود، از افزایش اقبال مردم برای ایجاد جلسات قرآنی و کرسی تفسیر خبر داد.

اخوان صباغ افزود: در ماه رمضان امسال، 2200 کرسی تفسیر در کشور به همت سازمان دارالقرآن راه اندازی شد و این تازه شروع یک حرکت عظیم قرآنی است، به اضافه اینکه نزدیک به 3000 بانوی فرهیخته قرآنی و نخبه در سراسر کشور توسط سازمان دارالقرآن همگرا شدند.

جامعه قرآنی خط مقدم جهاد تبیین است

حجت الاسلام روح الله حریزاوی رئیس جدید سازمان دارالقرآن الکریم نیز آخرین سخنران این مراسم بود که طی سخنان کوتاهی، ضمن قدردانی از زحمات حجت الاسلام اخوان صباغ به بحث جهاد تبین اشاره کرد و این جهاد را فریضه فوری و واجب کشور اعلام کرد و گفت: حتماً جامعه قرآنی، خط مقدم جهاد تبیین هستند و این وظیفه ماست که با مردم حرف بزنیم و حقایق را روایت کنیم چرا که بسیاری از آحاد مردم همچنان عضوی از جامعه قرآنی هستند.

وی افزود: باید از قرآن کریم تشکر کنیم که به ما اجازه خادمی داده است و از حضرت ولی عصر (عج) هم درخواست کنیم که ما را همچنان هدایت کند.

در پایان مراسم با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و تعدادی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و دستگاه‌های قرآنی، مراسم تکریم رئیس سابق سازمان دار القرآن کریم و معارفه رئیس جدید  این سازمان برگزار شد.     

1401/03/24

تعداد بازدید: 3

T

T