انتشارات سوره مهر | به قلم محمدعلی جعفری؛
کتاب «جاده کالیفرنیا» منتشر شد
حجت الاسلام عزت زمانی:
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مردمیسازی تبلیغ اولویت سازمان تبلیغات بوده از این رو گسترش حلقههای میانی تبلیغ بسیار حائز اهمیت است.
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجتالاسلام رضا عزت زمانی در دیدار با روسای ادارات شهرستانها و روحانیون مستقر استان مرکزی با اشاره به تاثیر رشد گروههای مرجع بر تقویت رشد و تعالی عموم مردم اظهار داشت: گروههای مرجع در هر سطحی که باشند ارتقا و رشدشان میتواند در رشد و تعالی عموم مردم جامعه تاثیرگذار باشد.
وی افزود: بنابراین تلاش در راستای رفع نیازهای نخبگان در راستای خدمت به مردم بوده چراکه به همان نسبت که نیاز علمی و معرفتی نخبگان را بتوان حل کرد به همان نسبت هم خدمت به مردم افزایش مییابد.
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: جامعه مورد خطاب تبلیغات اسلامی اقشار مختلف کشور هستند و اعتقاد داریم که مردم در هر سطحی میتوانند مبلغ دین باشند.
عزت زمانی بیان کرد: روحانیان مستقر یا امام محلی و روستایی در فضای نخبگانی محل رجوع مردم هستند و همکاران ما در تبلیغات اسلامی استان مرکزی در راستای رشد و تعالی مخاطبان ما بسیار دغدغهمند هستند و در راستای نیازهای مختلف از جمله مسائل سیاسی و اجتماعی، موضوعات معرفتی واحکام شرعی تلاش میکنند.
وی ادامه داد: رشد ظرفیت در عرصه تبلیغ تا حد زیادی وابسته به رشد در حوزه آموزشی است.
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: روش تبلیغ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است برای مثال با استفاده از روشهای سنتی تبلیغ در بهترین حالت تنها 10 درصد از مخاطبان را میتوان جذب کرد و مورد خطاب قرار داد و برای گسترش تعداد مخاطبان باید از ابزارهای به روز همانند ابزارهای رسانهای و هنری استفاده کرد.
عزت زمانی افزود: البته باید توجه داشت که تنها کار رسانهای هم نمیتواند تاثیرگذاری لازم را داشته باشد و بر جان مخاطب اثر بگذارد بلکه باید این روش همراه با روش سنتی به کار رود تا تاثیرگذاری مطلوب را داشته باشد.
وی تصریح کرد: مردمیسازی تبلیغ اولویت سازمان تبلیغات بوده از این رو گسترش حلقههای میانی تبلیغ بسیار حائز اهمیت است.
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: تبلیغ اسلام توسط مردم در سطوح مختلف جامعه اعم از آرایشگر، نانوا و غیره میتواند انجام شود و این به فهم ما از زیست بوم فرهنگی بستگی دارد.
عزت زمانی ادامه داد: بنابراین قدرت پاسخگویی مناسب در موضوعات فرهنگی به درک افراد از مسئله زیستبوم بستگی دارد.
وی عنوان کرد: تبلیغات اسلامی در راستای عمل به رسالت خود در عرصه تبلیغ دین باید برای موضوعات مختلف فرهنگی برنامه داشته باشد.
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی افزود: اهتمام به رشد شبکه و محتوای فرهنگی مطلوب در اداره کل تبلیغات استان مرکزی مشهود است و میتواند الگوی سایرین باشد.
1401/03/25
T
T