به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان؛

۷۳ درصد جمعیت کشور از اینترنت استفاده می‌کنند

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان؛

۷۳ درصد جمعیت کشور از اینترنت استفاده می‌کنند

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان با حضور مدیران ادارات استان در دفتر نماینده، ولی فقیه و امام جمعه زنجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان با حضور مدیران ادارات استان در دفتر نماینده، ولی فقیه و امام جمعه زنجان برگزار شد.

در این جلسه دکتر نیر هدی مدیر عامل موسسه رصدی گفت: تشکیل اتاق وضعیت در استان زنجان و جمع آوری داده‌های مربوط به حوزه‌های فرهنگ امری ضروری است، براساس این داده‌ها می‌توانیم در زمینه پنج مسئله نقشه مهندسی فرهنگی نیز با سرعت بیشتری به جلو حرکت کنیم. دسترسی به موقع به اطلاعات صحیح و کامل به عنوان مبنای تصمیم گیری، یکی از اولویت‌دارترین مسائل برای دولت‌ها است. اما فضای فعالیت‌ها و روابط اقتصادی اجتماعی کشور، هم در بخش حاکمیتی و هم در بخش خصوصی، از درجه شفافیت پایینی برخوردار است. از این‌رو، موضوع تأمین اطلاعات و آمار مناسبی که نتیجه آن، شفاف شدن فضای اقتصادی- اجتماعی است، کاملا ضروری می‌باشد. در همین راستا این پژوهش درصدد ارائه تصویری جامع از وضعیت موجود سامانه‌های شفافیت اطلاعات اقتصادی کشور با نگاهی تحلیلی و آسیب شناسانه است.

 نیر هدی در ادامه افزود: موسسه رصدی بینا پایش ملی فرهنگ به صورت ملی و توسط موسسه رصدی بینا تهیه شده است و اشاره کرد طی بررسی‌های انجام شده در خصوص میزان مصرف اینترنت در کشور گفت: ۷۳ درصد جمعیت کشور از اینترنت استفاده می‌کنند و ۲۷ درصد از آن استفاده نمی‌کنند. در

نیر هدی با اشاره به اینکه این رژیم مصرف به میزان تحصیلات مرتبط است، گفت: میزان مصرف اینترنت در جامعه دانشگاهی به ۹۷ درصد و در افراد کم سواد و بی‌سواد به ۳۰ درصد می‌رسد.

وی گفت: امروز در ارتباط با میزان مصرف اینترنت و سایر کالا‌های فرهنگی در دسترس تفاوتی در جامعه شهری و روستایی وجود ندارد.

این محقق با اشاره به اینکه آمار‌ها نشان می‌دهد هر خانواده ماهانه بیش از ۱۰۰ هزار تومان برای اینترنت هزینه می‌کند، گفت: این تحقیقات نشان می‌دهد میزان مصرف اینترنت به میزان درآمد بستگی ندارد، بلکه به میزان تحصیلات و نیاز افراد بستگی دارد.

1401/03/29

تعداد بازدید: 6

پربازدیدترین

جدیدترین

منتخب

قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T