کتاب «پژوهشی جامع در تصوف فرقه‌ای» منتشر شد

کتاب «پژوهشی جامع در تصوف فرقه‌ای» منتشر شد

 

کتاب«پژوهشی جامع در تصوف فرقه‌ای» منتشر شد

به گزارش خبرنگار نهضت؛ این تحقیق، حاصل ۱۰ سال تدریس مؤلف در دوره‌های مختلف نقد و بررسی تصوّف در حوزۀ علمیۀ قم و نشست‌های تخصصی جریان‌شناسی تصوّف و نقد آداب و اعتقادات صوفیه در مراکز علمی دانشگاهی در سراسر کشور است، که اکنون در قالب کتاب، در گروه عرفان و فلسفۀ پژوهشکدۀ باقر العلوم علیه‌السلام تدوین یافته است.

کتاب، هفت بخش دارد؛ در بخش اوّل «موقعیت‌سنجی تصوّف در میان جریان‌های فکری معاصر و رابطۀ آن با تشیّع» و در بخش دوم «پیشینه، سرچشمه و تحولات تصوّف» مورد بررسی قرار گرفته است. «رمزگشایی از سران تصوّف در منابع دینی»، عنوان بخش سوم کتاب است. در بخش چهارم به «نقد مکاتب و سلاسل تصوّف» و در بخش پنجم به «تبیین و نقد مهم‌ترین عقاید و آموزه‌های تصوّف» پرداخته شده است. «تصوّف معاصر و روش‌شناسی جذب و مواجهۀ فعّال» در بخش ششم و «منبع‌شناسی تصوّف و نیم‌نگاهی به عرفان اسلامی» در بخش هفتم مورد کنکاش قرار گرفته است.

کتاب «پژوهشی جامع در تصوف فرقه‌ای؛ رصد هویت تاریخی، تحولات، انحرافات، آموزه‌های سلاسل صوفیه و نقد آن‌ها»، تألیف محمداسماعیل عبداللهی، با همکاری پژوهشکدۀ باقر العلوم علیه‌السلام، توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل در ۸۴۸ صفحه، با شمارگان ۲۰۰ نسخه و با قیمت ۲۱۰ هزار تومان به‌تازگی منتشر شده‌است.

1401/03/29

تعداد بازدید: 3

T

T