مدیرعامل تبیان:

تبیان یک سرمایه برای جمهوری اسلامی ایران و مردم تلقی می‌شود

مدیرعامل تبیان:

تبیان یک سرمایه برای جمهوری اسلامی ایران و مردم تلقی می‌شود

جشن بیستمین سالروز افتتاح سایت تبیان اول تیرماه ۱۴۰۱ برگزار شد

fi گزارش خبرنگار نهضت، جشن ۲۰ سالگی سایت تبیان اول تیرماه ۱۴۰۱ و با حضور دکتر «سیدرضا کاظمی»، مدیرعامل موسسه تبیان، «محمدمهدی دادمان»، رئیس حوزه هنری و قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، «محمد شجاعیان» مدیر خبرگزاری مهر، حجت الاسلام «عزت زمانی» معاون فرهنگی سازمان تبلیغات، «احمد مداحی» رئیس هیئت مدیره تبیان، «سیدحسن ساداتی» مدیرکل امور مجامع و مؤسسات سازمان تبلیغات اسلامی، «مهدی عرفاتی» رئیس شورای اطلاع رسانی دولت و سایر مدیران و کارکنان موسسه تبیان در محل این مجموعه برگزار شد.

دکتر «سیدرضا کاظمی»، با اشاره به اینکه ۲۰ سالگی در ذهن همه ما و هر انسانی، مقطع جالبی از عمر اوست و مؤثرترین برهه در شکل‌گیری شخصیت‌ها و اتفاقات است. افزود: برای همین از این زادروز و تاریخ، راحت عبور نکردیم تا مدیون خانواده تبیان و زحماتی که در این ۲۰ سال کشیده شده است، نباشیم و نسبت به آینده، یک شور و شعور جدیدی به توسعه برند و سایت تبیان و هم اتفاقاتی که در این فضا رخ می‌دهد، داشته باشیم.

مدیرعامل موسسه تبیان با مرور خاطراتی از استفاده اینترنت دایل‌آپ ادامه داد: عمده کار ما پروژه‌هایی بود که در دوران دانش‌آموزی داشتیم و با جستجوی اینترنتی، کپی‌پیست می‌کردیم و تحویل معلم می‌دادیم و در آن زمان با هر جستجویی، گزینه اول یا دوم، تبیان بود و در حد دانش فضای مجازی در آن زمان، واقعا بی‌پاسخ نمی‌ماندیم. این ظرفیتی که در مرجعیت محتوا برای سایت تبیان وجود داشت، به واسطه توسعه فضای مجازی، سخت‌تر شد و با فراز و نشیب‌هایی همراه شد، اما هیچ وقت اسم تبیان از عرصه سایت‌های اطلاع‌رسانی حذف نشد و همواره به عنوان یکی از مراجع محتوایی، مطرح بوده و هست. تبیان به مرور از صرف تولید محتوا به سمت تولیدات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و تأسیس و توسعه دیتاسنتر حرکت کرد و در سال‌های اخیر هم در حوزه‌های نوآوری ورود کرده است.

وی افزود: سایت تبیان یک سرمایه هم برای خود تبیان، هم برای سازمان تبلیغات اسلامی و هم برای جمهوری اسلامی ایران و مردم تلقی می‌شود، مجموعه‌ای که بتواند ۲۰ سال در فضای مجازی با این وضعیت پر تب و تاب، جایگاهش را حفظ کند و نو و به‌روز شود، حتما یک سرمایه است که باید قدر آن را دانست و نسبت به آن وفادار بود. تبیان ترکیب جمیع جنبه‌هایی است که اگر یک مجموعه‌ای امروز بخواهد در  بستر نیاز‌های روز و فضای فرهنگی جامعه حرکت کند، نیاز دارد که همه این جنبه‌ها را در دل خود داشته باشد.

دکتر سیدرضا کاظمی از سایت تبیان به عنوان ویترین موسسه تبیان نام برد و اذعان کرد: این سایت باید به نوعی برون‌داد همه اتفاقات و همچنان پیشانی اتفاقاتی باشد که در تبیان رخ می‌دهد. موضوعی هم که امروز با آن همراهیم و رهبر انقلاب از آن به «جهاد تبیین» تعبیر می‌کنند، و جنبه اصلی آن این است که ما برویم در نقطه‌ای که مردم، مسئله، دغدغه، تأمل، نیاز و جستجو دارند و برای رفع این نیازها، باید ما در آن نقطه باشیم؛ و ان‌شاءالله آن حرفی که در حوزه دستیاری خانواده و دستیاری زندگی داریم و مسئله مردم است را پیش بگیریم. از این جهت دوست داریم در کنار خانواده‌ها باشیم، حتی اگر این مسئله گاهی تلخ باشد و هزینه‌های آن را به جان بخریم.

مدیر عامل تبیان در پایان  از تقویت  سایت تبیان و به روز رسانی جنبه‌های نرم‌افزاری و فناوری آن اطلاع دارد و ابراز امیدواری کرد، در ۲۱ سالگی سایت تبیان، یک سایت متفاوتی داشته باشیم.

در ادامه این مراسم، محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری ضمن تبریک ۲۰ سالگی تبیان گفت: امیدوارم راهی که شروع شده، پرقدرت‌تر ادامه پیدا کند و مسیری که دوباره برای تبیان آغاز شده، پرثمرتر و پربرکت‌تر طی شود و از همه عزیزانی که دیروز و امروز و فردا در این سنگ، ر تلاش و مجاهدت کرده‌اند و می‌کنند، تشکر می‌کنم.

در حاشیه این مراسم، لوح یادبود ۲۰ سالگی تبیان توسط مدعوین محترم امضا شد و به یادگار ماند. همچنین از تعدادی از کارکنان تبیان که سابقه طولانی فعالیت در تبیان دارند نیز قدردانی شد. عکس یادگاری عوامل تبیان، آخرین یادبود این مراسم بود.

۱۴۰  و با حضور دکتر «سیدرضا کاظمی»، مدیرعامل موسسه تبیان، «محمدمهدی دادمان»، رئیس حوزه هنری و قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، «محمد شجاعیان» مدیر خبرگزاری مهر، حجت الاسلام «عزت زمانی» معاون فرهنگی سازمان تبلیغات، «احمد مداحی» رئیس هیئت مدیره تبیان، «سیدحسن ساداتی» مدیرکل امور مجامع و مؤسسات سازمان تبلیغات اسلامی، «مهدی عرفاتی» رئیس شورای اطلاع رسانی دولت و سایر مدیران و کارکنان موسسه تبیان در محل این مجموعه برگزار شد.

دکتر «سیدرضا کاظمی»، با اشاره به اینکه ۲۰ سالگی در ذهن همه ما و هر انسانی، مقطع جالبی از عمر اوست و مؤثرترین برهه در شکل‌گیری شخصیت‌ها و اتفاقات است. افزود: برای همین از این زادروز و تاریخ، راحت عبور نکردیم تا مدیون خانواده تبیان و زحماتی که در این ۲۰ سال کشیده شده است، نباشیم و نسبت به آینده، یک شور و شعور جدیدی به توسعه برند و سایت تبیان و هم اتفاقاتی که در این فضا رخ می‌دهد، داشته باشیم.

مدیرعامل موسسه تبیان با مرور خاطراتی از استفاده اینترنت دایل‌آپ ادامه داد: عمده کار ما پروژه‌هایی بود که در دوران دانش‌آموزی داشتیم و با جستجوی اینترنتی، کپی‌پیست می‌کردیم و تحویل معلم می‌دادیم و در آن زمان با هر جستجویی، گزینه اول یا دوم، تبیان بود و در حد دانش فضای مجازی در آن زمان، واقعا بی‌پاسخ نمی‌ماندیم. این ظرفیتی که در مرجعیت محتوا برای سایت تبیان وجود داشت، به واسطه توسعه فضای مجازی، سخت‌تر شد و با فراز و نشیب‌هایی همراه شد، اما هیچ وقت اسم تبیان از عرصه سایت‌های اطلاع‌رسانی حذف نشد و همواره به عنوان یکی از مراجع محتوایی، مطرح بوده و هست. تبیان به مرور از صرف تولید محتوا به سمت تولیدات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و تأسیس و توسعه دیتاسنتر حرکت کرد و در سال‌های اخیر هم در حوزه‌های نوآوری ورود کرده است.

وی افزود: سایت تبیان یک سرمایه هم برای خود تبیان، هم برای سازمان تبلیغات اسلامی و هم برای جمهوری اسلامی ایران و مردم تلقی می‌شود، مجموعه‌ای که بتواند ۲۰ سال در فضای مجازی با این وضعیت پر تب و تاب، جایگاهش را حفظ کند و نو و به‌روز شود، حتما یک سرمایه است که باید قدر آن را دانست و نسبت به آن وفادار بود. تبیان ترکیب جمیع جنبه‌هایی است که اگر یک مجموعه‌ای امروز بخواهد در  بستر نیاز‌های روز و فضای فرهنگی جامعه حرکت کند، نیاز دارد که همه این جنبه‌ها را در دل خود داشته باشد.

سایت تبیان یک سرمایه برای تبیان، سازمان تبلیغات اسلامی و جمهوری اسلامی ایران و مردم تلقی می‌شود

دکتر سیدرضا کاظمی از سایت تبیان به عنوان ویترین موسسه تبیان نام برد و اذعان کرد: این سایت باید به نوعی برون‌داد همه اتفاقات و همچنان پیشانی اتفاقاتی باشد که در تبیان رخ می‌دهد. موضوعی هم که امروز با آن همراهیم و رهبر انقلاب از آن به «جهاد تبیین» تعبیر می‌کنند، و جنبه اصلی آن این است که ما برویم در نقطه‌ای که مردم، مسئله، دغدغه، تأمل، نیاز و جستجو دارند و برای رفع این نیازها، باید ما در آن نقطه باشیم؛ و ان‌شاءالله آن حرفی که در حوزه دستیاری خانواده و دستیاری زندگی داریم و مسئله مردم است را پیش بگیریم. از این جهت دوست داریم در کنار خانواده‌ها باشیم، حتی اگر این مسئله گاهی تلخ باشد و هزینه‌های آن را به جان بخریم.

مدیر عامل تبیان در پایان  از تقویت  سایت تبیان و به روز رسانی جنبه‌های نرم‌افزاری و فناوری آن اطلاع دارد و ابراز امیدواری کرد، در ۲۱ سالگی سایت تبیان، یک سایت متفاوتی داشته باشیم.

در ادامه این مراسم، محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری ضمن تبریک ۲۰ سالگی تبیان گفت: امیدوارم راهی که شروع شده، پرقدرت‌تر ادامه پیدا کند و مسیری که دوباره برای تبیان آغاز شده، پرثمرتر و پربرکت‌تر طی شود و از همه عزیزانی که دیروز و امروز و فردا در این سنگ، ر تلاش و مجاهدت کرده‌اند و می‌کنند، تشکر می‌کنم.

در حاشیه این مراسم، لوح یادبود ۲۰ سالگی تبیان توسط مدعوین محترم امضا شد و به یادگار ماند. همچنین از تعدادی از کارکنان تبیان که سابقه طولانی فعالیت در تبیان دارند نیز قدردانی شد. عکس یادگاری عوامل تبیان، آخرین یادبود این مراسم بود.

سایت تبیان یک سرمایه برای تبیان، سازمان تبلیغات اسلامی و جمهوری اسلامی ایران و مردم تلقی می‌شود

1401/04/04

تعداد بازدید: 3

T

T