مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

تولید آثار فاخر فرهنگی عامل موثر در ترویج کتابخوانی در جامعه است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

تولید آثار فاخر فرهنگی عامل موثر در ترویج کتابخوانی در جامعه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: تولید آثار فاخر فرهنگی، هنری و ادبی عامل موثر در ترویج کتابخوانی است.

تولید آثار فاخر فرهنگی عامل موثر در ترویج کتابخوانی در جامعه است

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در مراسم افتتاح کتاب شهر ایران در اردبیل اظهار کرد: شهر اردبیل به‌عنوان دارالارشاد سنبل عشق به ساحت اهل بیت عصمت و طهارت است و این شهر و مردمان آن با فرهنگ و هنر دینی و ارزشی عجین و آمیخته شده‌اند.

وی تصریح کرد: در آستانه ۱۳ آبان روز استکبارستیزی ملت ایران و جشن پیروزی رشیدمردان این دیار در بریدن دست شیاطین ما شاهد راه‌اندازی کتاب شهری هستیم که علاقمندان می‌توانند از این فضای ارزشمند در جهت توسعه علم و دانش و معنویت بهره بگیرند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، گستره رسانه های جمعی را باعث تغییر ذائقه فرهنگی مردم بیان کرد و افزود: جامعه نخبگی، نیازمند کتاب و مطالعه است و در این زمینه بهترین و شایسته‌ترین میراث به جا مانده می‌تواند کتاب و آثار مکتوب باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل کتاب را ماندگارترین میراث فرهنگی عنوان کرد و گفت: امروزه مطالعات گاهی در فضای مجازی و دیجیتال انجام می‌شود، اما صحیفه و ابزار اصلی مطالعه نخبگان کتاب است که باید به‌عنوان میراث ارزشمند برای آیندگان حفظ شود.

حجت‌الاسلام جعفرزاده قرآن را کتاب ارزشمند جهانی عنوان کرد و گفت: ما مسلمانان مفتخریم که قرآن به‌عنوان کتاب دین اسلام به‌عنوان معجزه پیامبر اکرم (ص) و برترین کتب آسمانی شناخته شده ودر هدایت و سعادت بشریت برنامه جامع و کامل ارائه کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش، علم و پژوهش را مهم ترین محور گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، یکی از مهم ترین محورها را حول محور علم و پژوهش قرار دادند که ساماندهی آن با ساماندهی کتاب رخ می دهد که در این راستا باید نخبگان جامعه در تولید آثار فاخر و نگارش کتب پرمحتوا بیش از پیش فعال باشند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تناسب محتوا با ذائقه فرهنگی جامعه را اولویت اصلی در نویسندگی کتاب عنوان کرد و گفت: در امر کتابخوانی، کتابداری و صنعت چاپ و نشر، باید متناسب با ذائقه ها، نیازها، ضرورت ها و برنامه های همسو با نسل آینده برنامه ریزی و عمل کرد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده عدم تولید آثار فاخر را از دلایل کمرنگ شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه عنوان کرد و گفت: علاوه بر اقتصاد چاپ و نشر و گرانی کتاب، یکی از مهم ترین دلایلی که نسل امروز با کتاب فاصله گرفتند، تفاوت ذائقه ها و عدم تولید آثار فاخر در عرصه فرهنگی است که در این میان نویسندگان و اهل قلم باید به نیاز مخاطب توجه جدی داشته باشد.

وی حمایت‌های همه‌جانبه اداره کل تبلیغات اسلامی را از راه‌اندازی شعبه کتاب شهر ایران در اردبیل یادآور شد و گفت: امیدواریم این مجموعه به تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه کمک کند.

1400/08/12

تعداد بازدید: 5

T

T