تجمع مطالبه حفظ عفاف وحجاب در اراک

تجمع مطالبه حفظ عفاف وحجاب در اراک

تجمع مطالبه حفظ حیا و عفاف و حریم خانواده از دستگاه‌های متولی در پیاده‌راه امیرکبیر اراک برگزار شد.

تجمع مطالبه حفظ عفاف وحجاب در اراک

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، همزمان با سالروز ازدواج امیرالمومنین علیه السلام و حضرت زهرا (س) به عنوان الگو‌های خانواده اسلامی، تجمع صیانت از امنیت خانواده و مطالبه‌گری از دستگاه‌های متولی حفظ حیا و عفاف و حریم خانواده در پیاده‌راه امیرکبیر اراک برگزار شد.

سخنگوی این مراسم مطالبه حجاب را در تقابل با اقتصاد ندانست و گفت: ضمن اینکه  نباید فرهنگ در زیر سایه اقتصاد فراموش شود مطالبه بهبود اقتصادی هم دنبال خواهد شد.

شرکت کنندگان در این مراسم، این تجمع را مقدمه مطالبه اصلی عفاف و حجاب که با عنوان راهپیمایی عفاف و حجاب در تاریخ ۲۱ تیر ماه برگزارمی شود عنوان کرده و خواستار پیگیری مطالبات خود شدند.

در پایان این تجمع که با حضور چشمگیر خانواده‌ها و بانوان مطالبه گر حوزه خانواده و عفاف و حجاب برپا شد بیانیه‌ای ۷ بندی در حمایت از قوه قضاییه و نیروی انتظامی جهت برخورد با هنجارشکنان ابراز قرائت شد که با تکبیر حاضرین مورد تایید قرار گرفت.

از مهم‌ترین بند‌های این بیانیه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

ضمن اعلام خطر به مسئولان و خانواده‌ها درباره برنامه دشمنان برای حیازدایی و از بین بردن حریم خانواده، خواستار برنامه‌های فوری و بلند مدت در این خصوص توسط ارگان‌های ذیربط هستیم.

از دستگاه‌های متولی تولید و توزیع پوشاک، اعم از اداره صمت، اقتصاد و دارایی، اصناف خواستاریم ضمن ارزان سازی پوشاک اسلامی بر روند توزیع پوشاک نامناسب، نظارت جدی داشته باشند.

همچنین از دستگاه‌های متولی ازدواج جوانان اعم از اداره ورزش و جوانان، راه و شهرسازی و سایر ارگان‌های متولی، خواستار تسهیل روند ازدواج آسان جوانان و مسکن آنان هستیم.

از سازمان تبلیغات، ارشاد، شهرداری، آموزش وپرورش و مراکز آموزش عالی نیز خواستاریم نسبت به آموزش، تبلیغات و فرهنگ سازی حیا، عفاف و حجاب در سطح شهر و مراکز عمومی اقدام نمایند.

1401/04/11

تعداد بازدید: 5

T

T