با مشارکت اداره تبلیغات اسلامی سروآباد؛

برگزاری همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی

با مشارکت اداره تبلیغات اسلامی سروآباد؛

برگزاری همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی

همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با موضوع پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر با مشارکت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سروآباد برگزار شد.

برگزاری همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان؛ برزان ذبیحی کارشناس امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سروآباد از برگزاری همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با موضوع پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

در ابتدای این مراسم ماموستا حسینی امام جمعه سروآباد با اشاره به تهدید آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: مواد مخدر و اعتیاد آسیب بزرگی است که جامعه ما را تهدید می‌کند و لازم است متولیان امور فرهنگی با انجام فعالیت های فرهنگی و هنری در جهت رفع این مشکلات تلاش کنند.

وی افزود: با گرایش افراد به اعتیاد، ثبات و آرامش حاکم بر خانواده، اتحاد بین اعضای خانواده از بین می‌رود و سلامت جسمی فرد و اعضای خانواده به خطر می‌افتد و زمینه افزایش مشکلات اقتصادی و مالی در خانواده گسترش پیدا می‌کند.

در ادامه دکتر طائفی متخصص حوزه روان و سلامت با اشاره به مضرات اعتیاد بیان کرد: اعتیاد یک بیماری زیست‌شناختی، روان‌شناختی و اجتماعی است که عواملی مانند عوامل محیطی،اجتماعی موجب گسترش آن می‌شود و این بلای خانمانسوز سبب طلاق، سرقت، افسردگی، خودکشی، فروپاشی خانواده، افزایش فشارهای روانی در فرد می‌شود.

وی به نقش خانواده در گرایش به اعتیاد و الگوپذیری فرزندان از والدین به‌عنوان دلایل دیگر گرایش به مواد مخدر اشاره کرد و گفت: ایجاد محیط امن در خانه و خانواده برای فرزندان، مشارکت دادن فرزندان در کارها و افزایش مهارت فرزندپروری از راه‌های پیشگیری از اعتیاد در دوران نوجوانی است.

1401/04/12

تعداد بازدید: 7

T

T