سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بانه:

زنان تجسم حرمت و عفاف جامعه هستند

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بانه:

زنان تجسم حرمت و عفاف جامعه هستند

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بانه گفت: زنان مسلمان تجسم حرمت، پاکدامنی و عفاف در جامعه و گوهر گرانبهای الهی هستند.

زنان تجسم حرمت و عفاف جامعه هستند

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، حجت‌الاسلام عارف رازیانی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بانه در نشست مدیران کانون‌های فرهنگی تبلیغی ضمن گرامیداشت سالروز ملی عفاف و حجاب اظهار داشت: کلمه «حجاب‏» هم به معنى پوشیدن است و هم به معنى پرده و حاجب، که بیشتر، استعمالش به معنى پرده است.
حجت الاسلام عارف رازیانی عنوان کرد: کلمه حجاب از آن جهت مفهوم پوشش مى ‏دهد که پرده، وسیله پوشش است و شاید بتوان گفت که به حسب اصل لغت، هر پوششى حجاب نیست و آن پوششی «حجاب‏» نامیده مى‏ شود که از طریق پشت پرده واقع شدن صورت گیرد.
وی همچنین افزود: عفت و پاکدامنی، با آفرینش و فطرت زن به هم آمیخته است و در آفرینش او، جایگاه عظیم و بلندی دارد که هم خود زنان خواهان عفت و پاکدامنی هستند و هم دیگران، زن را با این ویژگی می‌خواهند و اسلام عزیز، نیز آفرینش زن و صلاح و خیر جامعه را در نظر گرفته و حجاب را لازم شمرده تا عفت برونی زن، با عفت درونی او هماهنگ و بنیان خانواده مستحکم گردد و زن هم، چون کالای ناچیزی در معرض همگان قرار نگیرد.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بانه با اشاره به قداست زن گفت: استواری‌اجتماع، استحکام پیوندخانوادگی، جلوگیری از چشم چرانی‌ها، حفظ ارزش‌ها، احترام زن که هر اندازه متین‌تر و با وقارتر و عفیف‌تر حرکت کند و خود را در معرض نمایش مرد نامحرم نگذارد به احترامش افزوده می‌شود و دیگر علت‌ها باعث می‌شود که زن بدون حجاب از عفتی برخوردار نباشد و عصمت زن که حق الهی است، بدون آن حفظ نشود.
وی به حکمت و فلسفه‌ی حجاب اشاره کرد و اظهار داشت: فلسفه حجاب چیز مکتوم و پنهانی نیست، مهمترین فلسفه حجاب این است که زن در روابط خود با مرد، حریمی قائل شود، اگرچه زن و ومرد از جهاتی مانند کرامت انسانی و بهره‌مندی ازحقوق اجتماعی همانند تحصیل علم و... مساوی هستند، ولی از لحاظ فیزیکی و روحی تفاوت‌های فراوانی با هم دارند، که همین اختلافات باعث می‌شود که خداوند مهربان با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد ومتفاوت در خلقت زن احکامی همچون حفظ و رعایت حجاب را بربندگانش واجب فرموده است.
حجت الاسلام عارف رازیانی همچنین به ثمرات خوب حجاب و عفاف اشاره کرد و تصریح کرد: حفظ و استحکام خانواده، کاهش آمارطلاق، کاهش سقط جنین و فرزاندان نامشروع، حفظ کرامت زن، آرامش روحی اجتماعی، جلوگیری از خودنمایی و جلوه‌گری، جلوگیری ازگسترش فحشا و ... از فواید و نتیجه آن است.
وی در پایان این نشست با توجه به اهمیت حجاب در قرآن افزود: حجاب و پاکدامنی گوهری ارزنده است که زنان و مردان در حفظ آن باید کوشا باشند و مرد مسلمان نیز برای حفظ سلامت روح خود و جامعه نگاه خود را باید کنترل کند و زن مسلمان باید طوری در میان مردم رفت و آمد کند که عفاف و پاکدامنیش هویدا باشد و از گزند نگاه‌های هوس آلود در امان بماند و بهترین پوشش چادر است.

1401/04/21

تعداد بازدید: 4

T

T