اهدای کتاب به کتابخانه‌ های محروم شهرستان تایباد

اهدای کتاب به کتابخانه‌ های محروم شهرستان تایباد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد از اهدای کتاب به کتابخانه‌ های کم برخوردار شهرستان خبر داد.

اهدای کتاب به کتابخانه‌ های محروم شهرستان تایباد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی اصغر علیپور رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و در راستای مشارکت اداره‌ تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد در طرح اهدای کتاب و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و تأمین و تقویت منابع کتابخانه‌ها، تاکنون تعداد ۴۵۰۰ جلد کتاب برای تجهیز کتابخانه‌های مناطق کم برخوردار این شهرستان اهدا شده است.

وی افزود: کتاب‌های اهدایی به کتابخانه ها با موضوعات متنوع دینی و اجتماعی، علمی، ادبی، ادبیات مقاومت، فرهنگی و آموزشی است.

وی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را گام ارزشمندی در رشد و تعالی فرهنگی دانست و گفت: از آنجا که کتاب از زیباترین و مهم ترین جلوه های فرهنگی است و مطالعه موجب تعالی و پیشرفت جامعه در زمینه های مختلف می‌شود ضروری است که تلاش های ویژه ای به عمل آید تا با ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه در خانواده ها و سایر افراد جامعه زمینه های لازم برای توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی صنعتی کشور فراهم شود.

وی ادامه داد: اهدای کتاب به مناطق کم برخوردار زمینه‌ساز استفاده جوانان و نوجوانان از کتاب‌ به‌عنوان یک کالای فرهنگی ارزشمند خواهد بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد عنوان کرد: این اداره‌ در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی علاوه بر مشارکت در طرح اهدای کتاب برای تجهیز کتابخانه‌های مناطق کم برخوردار درطول سال، مسابقات کتابخوانی را برای اقشار مختلف جامعه را برگزار می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد در ادامه با عنایت به فرا رسیدن هفته کتاب اظهار داشت:روحانیون و ائمه جماعات با همکاری تشکلهای مردمی، هیئت مذهبی، بسیج و... برنامه ریزی لازم در خصوص هفته کتاب و کتابخوانی انجام دهند.

وی در پایان گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی، معرفی کتاب در مجالس و محافل مذهبی، راه اندازی غرفه کتاب، اهداء کتاب به ارباب رجوع، معرفی کتاب در بین الصلاتین، بهره گیری از فضای مجازی جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، تشویق و تقدیر از فعالان کتاب در این هفته مورد تاکید است.

1400/08/24

تعداد بازدید: 6

T

T