رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: جنگ امروز، جنگ تبلیغاتی، هویتی و رسانه‌ای است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: جنگ امروز، جنگ تبلیغاتی، هویتی و رسانه‌ای است

با توجه به لزوم ارتباطات تنگانگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سازمان تبلیغات اسلامی و توجه به هماهنگی هر چه بیشتر در حوزه‌های مأموریتی مشترک، حجت‌الاسلام و المسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی میهمان دومین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: جنگ امروز، جنگ تبلیغاتی، هویتی و رسانه‌ای است/ تنها راه پیروزی، جهاد تبیین است
به گزارش روابط عمومی معاونت حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با حضور در این نشست فصلی، در بخش ابتدایی با استماع نقطه نظرات مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های سراسر کشور نسبت به دغدغه‌ها، مسائل و مشکلاتِ ارائه شده، گفت و گو و تبادل نظر کرد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی با بیان اهمیت همکاری هر چه بیشتر این دو دستگاهِ مسئول در زیست‌بوم استانی و ملی افزود: با وجود آنکه در دوره‌های قبل  در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زحمات و خدمات مؤثری صورت گرفته، اما امیدواریم این وزارتخانه در دوره پیش رو اهتمام افزون‌تری با دستگاه و نهادهای انقلابی‌تر داشته باشد.
 
وی ضمن توجه به اینکه جنگ امروز، تبلیغات‌محور، هویت‌محور و رسانه‌محور بوده و باید با جهاد تبیین به مقابله با این جنگ پرداخت، افزود: امروز در حوزه تبلیغات رسانه‌ای علیه کشور هزاران میلیارد هزینه می‌شود، بنابراین برای مقابله با این موضوع باید به گونه‌ای عمل کرد تا اثر کار فرهنگی در میدان، خود را نشان بدهد و باید برای موضوعات مورد تأکید مقام معظم رهبری است، اهتمام بیش از پیش داشته باشیم.
 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه دشمنان بشریت قصد اضمحلال خانواده را دارند، خطاب به مدیران کل ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های سراسر کشور گفت: در ترویج و توسعه فرهنگ باید توجه داشته باشیم که چقدر به جلو پیش رفتیم و چقدر از مسیر عقب مانده‌ایم و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در این امر نقش مؤثری دارند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین قمی تصریح کرد: گاهی تنها پول دغدغه اصلی حل مشکلات نیست و خیلی مواقع با برداشتن موانع می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد، بنابراین باید به این امر توجه داشت.
 
وی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری همواره از جهاد تبیین با عناوینی چون ضرورتی اجتناب‌ناپذیر، فریضه و ... نام برده‌اند، تصریح کرد: جنگ اصلی جنگ تبلیغاتی است و چاره آن جهاد تبیین است و باید مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها از طریق ظرفیت‌های هنری ضمن فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در این حوزه تأثیرگذار باشند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین قمی در عین حال تصریح کرد: نگرش عمومی باید نسبت به فردای میهن مثبت و خوب باشد که می‌توان با نشر خوبی‌ها و با استفاده از زبان هنر و ابزارهای فرهنگی و هنری از جمله نمایش، سینما، کتاب و ... به جهاد تبیین پرداخت.
 
وی با تأکید بر اینکه اگر در حس و حال و ذهنیت مردم تفاوتی بر اثر کارها و اقدامات ما اتفاق نیفتد به این معنی است که به نتایج مورد نظر خود نرسیده‌ایم افزود: امروز جنگ، فرهنگی است و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها به عنوان فرماندهان این جنگ در استان‌ها به شمار می‌آیند؛ با هم‌افزایی بین نهادهای انقلابی و با خلاقیت و تجمیع اراده‌ها می‌توان به اهداف و نتایج مورد نظر با هدف تعالی و اعتلای فرهنگ و هنر کشور دست یافت.
 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه "امید" به عنوان نخستین جهاد به شمار می‌آید، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با تفاهم و همکاری‌های مؤثر و مشترک بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه اعتلای فرهنگ و هنر کشور بیش از پیش گام‌های مؤثری برداریم.
 
 

1401/05/05

تعداد بازدید: 3

T

T