معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:

باید تلاش کنیم آنچه خواست و اراده مردم است انجام شود

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:

باید تلاش کنیم آنچه خواست و اراده مردم است انجام شود

حجت‌الاسلام عزت زمانی، معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این‌که هرگاه عرصه‌ای به دست مردم بوده به موفقیت رسیدیم، گفت: باید تلاش کنیم آنچه خواست مردم است انجام شود.

باید تلاش کنیم آنچه خواست و اراده مردم است انجام شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی، معاون فرهنگی و امور تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی در نشست خبری که در سالن جلسات تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: بار اصلی تبلیغ باید به دست مردم صورت گیرد و اگر قرار باشد پیشرفت و تحولی رخ دهد، این امر توسط مردم اتفاق می‌افتد.

حجت‌الاسلام عزت زمانی بابیان اینکه هنر ما برداشتن موانع و ایجاد ظرفیت‌های مناسب برای نقش‌آفرینی مردم است، گفت: اثری که مجاهدت‌های مردم در میدان فرهنگ دارد اگر توسط دستگاه‌ها خوب شناخته و معرفی شود، می‌تواند جامعه را به حرکت درآورد و هرجایی هنر و فرهنگ به دست مردم بوده سالم و صالح باقی‌مانده است.

حجت‌الاسلام عزت زمانی تصریح کرد: در اقامه عاشورا هم تنها نقش مردم پررنگ است و در هیئت‌ها و مراسم اقامه به دست مردم است و انحرافات و کج‌روی‌ها به دلیل دخالت‌های نابه‌جا دستگاه‌ها و دولت‌ها در عرصه‌های مختلف است.

وی ادامه داد: درگذشته حوزه هنر هم انحرافاتی وجود داشته که به دلیل دخالت کردن دولت‌های طاغوتی در عرصه هنر بوده، و گرنه هنر اصیل داریم و زبان هنر گویا است و انتقال مفاهیم و حفظ دین به دوش مردم است.

معاون فرهنگی و امور تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: باید به رفع اشکالاتی که در عرصه‌های مذهبی، فرهنگی و هنری وجود داشته کمک کنیم و وقتی دخالت بی‌جا می‌کنیم نباید به دنبال پیشرفت بود و هرگاه عرصه‌ای به دست مردم بوده به موفقیت رسیدیم و باید تلاش کنیم آنچه خواست و اراده مردم است انجام شود.

وی بابیان اینکه تلاش می‌کنیم لشکر مبلغین مردمی را سازمان‌دهی کنیم، گفت: دغدغه تشکیل نهضت تبلیغ بانوان راداریم و باید نهضتی از زنان پا به کار و معتقد نسبت به انقلاب اسلامی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام عزت زمانی با اشاره به اینکه زنان در عرصه‌های مختلف انقلاب مجاهدت و تلاش کرده‌اند، گفت: می‌توانیم لشکر میلیونی از بانوان مبلغ دین داشته باشیم.

معاون فرهنگی و امور تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه تنها راه معرفی دین به عموم مردم هنر است، ادامه داد: پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی باید راه‌اندازی شود و محوریت محله را تقویت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید سازمان تبلیغات کودک و نوجوان و زنان شکل بگیرد، تصریح کرد: البته این بدان معنا نیست که یک دستگاه مجزا تشکیل بدهیم بلکه باید فعالیت تخصصی تبلیغی در دو حوزه «کودک و نوجوان» و «زنان» را پر رنگ دنبال کنیم.

معاون فرهنگی و امور تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه خدمت‌رسانی باید با موضوع مسجد اوج بگیرد، گفت: در این راستا «مهرواره اوج» با مأموریت بنیاد هدایت دنبال می‌شود و تاکنون امامان جماعت برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام عزت زمانی بابیان اینکه سند ملی مسجد در حال تدوین است، بیان داشت: هم‌اکنون از معضلات در این حوزه، جریان مدیریت است که امیدواریم این سند تقسیم وظایف خوبی بین دستگاه‌های متولی مساجد ایجاد می‌کند و اثرگذاری مسجد بر جامعه را با اجرای سند بیش‌ازپیش شاهد باشیم.

در ادامه سفر معاون فرهنگی و امور تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی به خراسان جنوبی، وی در جلسه تودیع و معارفه معاونان فرهنگی، آموزشی و پژوهشی سابق و جدید اداره کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به این‌که هجرت یکی از درس‌های زندگی امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) است، گفت: باید همواره مهیای تلاش خستگی‌ناپذیر برای مبارزه در مسیر اهل‌بیت (ع) با دشمنان باشیم و باید بدانیم که کار برای اعتلای اسلام و انقلاب تعطیل‌پذیر نیست.

حجت‌الاسلام عزت زمانی بابیان این‌که رشد پیدا کردن بدون حضور در اجتماع، سبب رشد تک‌بعدی افراد می‌شود، ادامه داد: شما امروز پرچم خدمت گذاری در عرضه فرهنگ را به دست دارید و یکی از پیام‌های مهم تفکر اسلامی این است که با هجرت می‌توان نقشه دشمنان را که قصد خاموشی نور الهی رادارند با کاشتن بذر خط امامت نقش بر آب کرد.

معاون فرهنگی و امور تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: وقتی لباس تبلیغ را به تن کردیم، باور داشتیم که برای مجاهدت و برای فدا کردن خودمان درراه اسلام ناب قدم برداشته‌ایم و کار برای اسلام ناب تعطیل شدنی نیست و خداوند این توفیق را به ما داده تا در عرصه فرهنگ فعالیت کنیم و وقتی دشمن با هر ابزاری در هر میدانی دارد تلاش می‌کند که وارد شود، ما باید با مجاهدت وارد شویم.

معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در پایان با تشکر از زحمات حجت‌الاسلام سلم‌آبادی در سال‌های که مسئولیت معاونت فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی را بر عهده داشته است از معاون جدید تبلیغات اسلامی استان خواست با میدان‌داری در ابعاد مختلف فرهنگی تکیه‌گاه خوبی برای مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی باشد.

1400/08/26

تعداد بازدید: 17
قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T