رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان:

برگزاری جلسه هماهنگی و برنامه ریزی ماه محرم با حضور روحانیون مستقر ادارات وارگان های سطح شهر دهگلان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان:

برگزاری جلسه هماهنگی و برنامه ریزی ماه محرم با حضور روحانیون مستقر ادارات وارگان های سطح شهر دهگلان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان گفت: مسئولین هیئات مذهبی باید نهایت تلاش خود را بکنند تا از طرفیت ماه محرم نهایت بهره برداری را در جهت کاهش آسیبها و معضلات داشته باشند.

برگزاری جلسه هماهنگی و برنامه ریزی ماه محرم با حضور روحانیون مستقر ادارات وارگان های سطح شهر دهگلان

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان حجت‌الاسلام محمدابراهیم مولازاده راد رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهگلان در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی برنامه های ماه محرم ۱۴۰۱ که با حضور روحانیون ادارات و ارگانها ونهادهای فرهنگی دهگلان که در محل اداره تبلیغات اسلامی این شهر برگزار شده بود گفت: رویکرد برنامه های ماه محرم باید در جهت استفاده از ظرفیت های دینی، مذهبی وانقلابی درراستای کاهش آسیبهای اجتماعی باعنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) بوده و مراسم و برنامه ها باید در راستای گسترش و ترویج فرهنگ عاشورا و آموزه های دینی این ماه باشد.

وی بیان کرد: در صورت امکانروحانیون گرامی باید به عزاداری ها نظارت کافی داشته و مسئولین هیئات را رهنمود نمایند. وهمچنین وعاظ و سخنرانان نیز باید از طرح مسائل تفرقه انگیز خودداری نموده و از مراسم و برنامه ها در جهت حفظ وحدت و همبستگی بیشتر استفاده نمایند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان گفت: اهتمام برگسترش فریضه امربه معروف ونهی ازمنکر در هیئات مذهبی و مداحان و تحقق شعار سال نیز و کاهش آسیبهای اجتماعی و. .. از دیگر مسائلی است باید سرلوحه کار روحانیون مستقر در ماه محرم باشد. محوریت برنامه ها و مراسم نیز باید برپایی نماز جماعت و قرائت قرآن خصوصاً در آغاز برنامه ها باشد.

حجت االاسلام مولازاده اظهار داشتند تشویق وترغیب مردم توسط وعاظ وسخنرانان به سبک زندگی حسینی وافزایش معنویت درمحیط کار، اجتماع وخانواده درمنابر دردهه اول ماه محرم استفاده کافی از ظرفیت رسانه ملی، سایتها، فضای مجازی و شبکه تبلیغ به‌ویژه روحانیون مستقر و روحانیونی که به‌عنوان روحانی هیئت مشغول به فعالیت میباشند از دیگر مسائلی است که حتماً باید روحانیون عزیز نسبت به آن عنایت لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌ مولازاده اظهار داشتند شروع تمامی برنامه ها با تلاوت قرآن و برپایی نمازهای جماعت در حسینیه ها و مساجد خواهد بود و پوشش خبری مناسب نیز انشاء الله انجام خواهد شد و حتماً مسائل بهداشتی نیز توسط مسئولین هیئات به همراه پروتکلها رعایت خواهد شد. سپس از حاضرین در جلسه خواستند تا برنامه ها و دیدگاههای خویش را اعلام نمایند.

مسئولین هیئات مذهبی این شهر در ایام دهه اول محرم الحرام همکاری و مساعدت لازم را با تمامی ادارات و ارگانها ونهادهای دولتی، در مراسم ومناسبتهای محرم خواهند داشت.

وی یادآور شد: فضاسازی مناسب توسط تمام ادارات وارگانها واصناف حتماً مدنظر عزیزان حاضر در جلسه بوده و باید از ظرفیتهای بزرگ این ماه عزیز نهایت بهره برداری در راستای گسترش فریضه امر به معروف ونهی از منکر و کاهش آسیبهای اجتماعی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: مراسم و عزاداریهای سطح شهردهگلان همیشه بدون آسیب بوده، والبته تأکید شده که حتماً امسال نیز مثل سالهای قبل بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران و یا راه بندان طولانی بر گزار گردیده و بارعایت همبستگی کامل و حفظ حرمت باشد.

وی همچنین در خصوص ایستگاههای صلواتی نیز اظهار داشت:علاوه بر حضور مسئولین هیئات در مواکب وارائه خدمات به زائرین ایستگاههای صلواتی نیز با کمک وهمیاری سایر ارگانها ونهادهای فرهنگی با رعایت مسائل بهداشتی برپا خواهد گردید.

1401/05/08

تعداد بازدید: 3

T

T