دکتر قنبری: امام حسین (ع) را با نظام تربیتی اشان بشناسیم

دکتر قنبری: امام حسین (ع) را با نظام تربیتی اشان بشناسیم

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان دکتر قنبری در همایش طلایه داران تبلیغ گفت : ما اگر خانواده ها را با سبک زندگی اهل بیت(ع) آشنا نکنیم و خودمان هم به آن عمل نکنیم به بیراهه خواهیم رفت . ما امام حسین (ع) را باید با نظام مدون تربیتی ایشان بشناسیم .

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان دکتر قنبری در همایش طلایه داران تبلیغ گفت : هیچ نظامی با بی حجابی منقرض نمی شود اما اگر این رویه تبدیل به بی حیایی شود حیات انسانی بقاء پبدا نمیکند .

دکتر قنبری در ادامه افزود : کار دشمن، دشمنی کردن است و مبانی روشهای هجوم خود را بوسیله عوامل خود نهادینه و ابلاغ میکند . امروز با این مواجه هستیم که مسئله را باید درست مطرح کنیم و اگر در طرح مسئله نتوانیم درست عمل کنیم تا انتها راهمان کج خواهد شد .

این استاد دانشگاه تصریح کرد : از همه جفاهایی که به راه خدا و آئین خدا در دوران غربت اسلام شد هیچ جفایی به اندازه تغییر سبک زندگی مردم نشد . به خانه امام علی (ع) هجوم بردند ظلم بزرگی بود . حضرت زهرا (س) را مورد ضرب و جرح قرار دادند ظلم بزرگی بود ، سیاست جعل حدیث به وجود آوردند ظلم بزرگی بود اما با همه این ظلمها اثر تخریبی تغییر در سبک زندگی مردم  را نداشت .ما در حال حاضر در جامعه خودمان به دنبال تصحیح هستیم .

دکتر قنبری نظام جمهوری اسلامی را برخاسته از میراث معنویت شیعه دانست و گفت : در کل کره زمین از اول تاریخ تا به الان بعد از انبیاء عظام الهی نظیر مرجعیت شیعه و روحانیت شیعه وجود ندارد . ما باید اشکالات خودمان را بشناسیم و این شناخت باعث بهبود مسائل مختلف می شود .

این کارشناس مذهبی ادامه داد : سبک زندگی اسلامی یعنی اینکه شما وقتی زندگی خود را غربال گری میکنید با همه ترازوی های زندگی پیغمبر اسلام تطابق پیدا کند . نظام تربیتی اهل بیت (ع) باید در زندگی مردم جامعه وارد شود و این سبک زندگی را باید ترویج کنیم. ترویج این سبک زندگی به وسیله هنرمندانی که دغدغه این سبک از زندگی را ندارند کار به جایی نخواهد برد. ما در تولید معارف برای نسل جدید ضعف هایی داریم و با نسخه های قدیمی نمی توان با این نسل ارتباط برقرار کرد و ما باید د راین زمینه خودمان را به روز کنیم .

استاد قنبری در ادامه گفت : وقتی باور ها تغییر کرد باید منتظر زلزله بمانیم . باید نرم افزار برخورد مناسب را طراحی کنیم و تولید محتوا داشته باشیم. شما به سبک زندگی امام حسین (ع) نگاه کنیم در همه جا اخلاق موج می زند حتی در میدان کربلا به وضوح دیده می شود . ما اگر خانواده ها را با سبک زندگی اهل بیت(ع) آشنا نکنیم و خودمان هم به آن عمل نکنیم به بیراهه خواهیم رفت . ما امام حسین (ع) را باید با نظام مدون تربیتی ایشان بشناسیم .

این استاد دانشگاه افزود : وقتی حضرت زینب کبری (س) از مدینه رفت ، کرسی علم و تفسیر و دانش قرآن در مدینه افول پیدا کرد . ما باید در خانه های خودمان الگویی مثل حضرت زینب (س) داشته باشیم . الگوی تبیینی مثل ایشان داشته باشیم .

1401/05/09

تعداد بازدید: 7

T

T