برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ در شهرستان قروه

برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ در شهرستان قروه

همایش طلایه داران تبلیغ ویژه روحانیون در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد.

برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ در شهرستان قروه

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، حجت‌الاسلام سیف الله سبزی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه با اعلام این خبر گفت: در اولین روز از ایام محرم حسینی همایش شهرستانی طلایه داران تبلیغ ویژه روحانیون بومی و اعزامی روز 8 مرداد ماه سال جاری در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی نور اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه برگزار شد.

در این همایش با حضور حجت‌الاسلام رازیانی مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان، حجت‌الاسلام علی رستمی معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام رستمی امام جمعه و جمعی از روحانیون این شهرستان برگزار شد و توصیه های لازم در خصوص آسیب های عزاداری به سمع حاضرین در این همایش رسانده شد.

در این همایش حجت‌الاسلام رستمی- امام جمعه شهرستان قروه - در جمع روحانیون به اهمیت تبلیغ دین و احیای ارزش های اسلامی در ماه محرم اشاره کرد و لزوم آسیب شناسی محرم برای مبلغین را به‌عنوان یک ضرورت برشمرد.

وی در جمع روحانیون و مبلغین بومی و اعزامی افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری باید بر احیاء باورهای دینی در جامعه و نسبت به اهتمام مبلغین به امر تبلیغ انجام فرایض دینی عزاداران حسینی به‌عنوان هدف ابا عبدالله الحسین (ع) و زنده نگهداشتن عزاداری بر اهل بیت (ع) پیامبر(ص) تلاش کرد.

حجت‌الاسلام رستمی گفت: مجالس عزاداری محرم و صفر باید آسیب شناسی شود و رسالت روحانیون، مبلغین و مبلغات در این خصوص خطیر و سنگین است.

وی تصریح کرد: حضور مبلغین در مناطق مختلف به‌ویژه مناطق محروم این شهرستان، به احیای باورهای دینی و زنده نگهداشتن و تبین پیام عاشورا برای عزاداران و خصوصاً جوانان و نوجوانان کمک شایانی خواهد کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام رازیانی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به نقش روحانیون در تبلیغ معارف دینی گفت: حضور روحانیون در برنامه های مبلغان دین مبین اسلام برای تاثیرگذاری بیشتر در جامعه لازم وضروری است.

وی افزود: روحانیون مسؤولیت سنگینی در زمینه تبلیغ حقایق دینی بر عهده دارند که باید در انجام آن دقت بیشتری داشته باشند، تمام برنامه های تبلیغی روحانیون باید با روحانیون ویژه ای و تنها برای رضای خداوند متعال صورت بگیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کردستان در پایان بیان داشت: اگر امر تبلیغ دین به درستی انجام شود، بسیاری از مشکلات اجتماعی، خیانت و ناهنجاری ها حل می‌شود، اگر مبلغان دینی خود عامل به احکام باشند و در رفتار خود این مهم را جلوه گر کنند؛ قطعا مردم  بهتر به سوی دین جذب مي شوند.

 

1401/05/09

تعداد بازدید: 3

T

T