رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج:

رسالت هیئات مذهبی نشر پیام کربلا است/ فعالیت سه هیئت مذهبی اهل سنت سنندج در ایام محرم

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج:

رسالت هیئات مذهبی نشر پیام کربلا است/ فعالیت سه هیئت مذهبی اهل سنت سنندج در ایام محرم

حجت‌الاسلام حاتمیان گفت: رسالت مهم هیئات مذهبی نشر پیام کربلا است که باید با واکاوی قیام کربلا، مطالعه و تحقیق در منابع واقعه عاشورا اتفاق بیفتد.

رسالت هیئات مذهبی نشر پیام کربلا است/ فعالیت سه هیئت مذهبی اهل سنت سنندج در ایام محرم

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج با تسلیت ایام عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: هیئات مذهبی باید بیشتر ازهر چیز دغدغه ابلاغ پیام عاشورا که همان حریت وازادگی است را داشته باشند.

وی افزود: رسالت مهم هیئات مذهبی باید نشر پیام کربلا باشد که این میسر نیست مگر با واکاوی قیام کربلا، مطالعه، تحقیق و تفحص در منابع و ماخذ واقعه عاشورا تا ضمن درک اهمیت نهضت عاشورا در اشاعه فرهنگ عاشورایی بتوانیم منشأ اثر باشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج عنوان کرد: پرهیز از اشاعه خرافه و تحریفات در مداحی‌ها و مراسمات باید به طور جد توسط مسئولان هیات مذهبی به اعضای هیات و عزادارن حسینی تذکر داده شود تا خدایی نکرده به جای نشر فرهنگ عاشورایی، آب در آسیاب دشمن دین و دیانت نریزیم و موجبات تمسخر و هجمه دشمن را فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام حاتمیان اضافه کرد: از اغاز ماه محرم به مدت ده شب مراسم عزاداری و سوگواری همزمان با نماز مغرب و عشا در حسینیه شهرستان سنندج برگزار و در مهدیه شهرستان سنندج بین الصلاتین (نماز مغرب و عشا) سوگواری حسینی، حلقه های معرفتی اجرا شد.

وی عنوان کرد: تمام هیئت‌های مذهبی شهرستان سنندج در دو ماه محرم‌الحرام و صفرالمظفر اقامه عزا می‌کنند، گفت: هیات مذهبی احباب الحسن با مسئولیت حجت‌الاسلام والمسلمین سادات در دهه اول ماه محرم در جوار آرامگاه شهدای گمنام در محوطه منور بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس برنامه عزاداری وسوگواری سید وسالار شهیدان امام حسین علیه السلام را برگزار کرد که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

به گفته رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج دو ایستگاه صلواتی هیات محبان حضرت عباس(ع) و خادمین سیدالشهدا در دهه اول محرم در مقبره هاجر خاتون خواهر گرامی امام رضا(ع) و میدان آزادی در دهه اول محرم الحرام برقرار است.

وی فعالیت هیئات خانگی شهرستان سنندج با برپایی سنت حسنه روضه خانگی، برپایی ایستگاه صلواتی، تهیه و توزیع نذورات را از دیگر برنامه‌هایی خواند که از ابتدای محرم در استان اجرا شده است.

حجت‌الاسلام حاتمیان به فعالیت هیئات مذهبی اهل سنت سنندج پرداخت و بیان کرد: هیئت‌های مذهبی لوح‌المحفوظ با مسئولیت لیلا ارشدی، هیئت عاشقان محمد رسول الله(ص) با مدیریت حلیمه خلیلی و هیئت مذهبی امام حسن عسکری(ع) با مدیریت سیده روشنک جعفری شهرستان سنندج نیز برنامه‌های مختلفی از جمله محافل قرآنی در دهه اول محرم برگزار کردند.

1401/05/15

تعداد بازدید: 3

T

T