اجتماع عاشورای حسینی مردم دارالارشاد اردبیل

اجتماع عاشورای حسینی مردم دارالارشاد اردبیل

همزمان با دهم ماه محرم ، مراسم عزاداری و اجتماع مردم حسینی دارالارشاد اردبیل در عصر عاشورا برگزار شد.

اجتماع عاشورای حسینی مردم دارالارشاد اردبیل

به گزارش روابط عمومی نهضت، اجتماع عظیم عاشورای حسینی عصر دوشنبه در میدان عالی‌قاپوی اردبیل با هماهنگی و برنامه ریزی ادارات و نهاد های فرهنگی از جمله اداره کل تبلیغات اسلامی، کانون مداحان، شهرداری، نیروی انتظامی، هلال احمر، سپاه و شورای هیئات مذهبی استان اردبیل و با حضور گسترده مردم حسینی اردبیل برگزار شد. 

در این مراسم مردم عزادار پایتخت حسینیت بعد از برگزاری آئین‌های سنتی شبیه‌خوانی، بار دیگر در اجتماعی باشکوه غیرت و صلابت خود را در همراهی با مکتب امام حسین (ع) نشان داده و هم‌نوا با حضرت زینب (س) با شهدای دشت نینوا اظهار همدردی کردند.

در این اجتماع عظیم قرائت قرآن توسط قاری مهدی صلاحی، سخنرانی توسط حجت الاسلام کوثری مدرس حوزه های علمیه اردبیل و مداحی توسط مداحان اهل بیت (ع) سید محمد عاملی، عبدالحسین نجارباشی، بهروز سیفی، عادل مجیدی، بهروز سرباز و قرائت شعر توسط شاعر عاشورایی طاهر اسکندری انجام و مدیحه سرایان اردبیلی با نواهای محزون یوم شهادت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش را گرامی داشتند و در آستانه شام غریبان با نواهای سوزناک حضرت زینب (س) و اسرای کربلا همراهی کردند.

سوگواره زینب در پایتخت حسینیت به عصر عاشورا در دارالارشاد اردبیل حال و هوایی متفاوت بخشید تا مردم حسینی و ابوالفضلی اردبیل با ندای لبیک یا حسین و لبیک یا ابوالفضل بر لحظات سخت و جانکاه وداع کاروان حسینی با شهدا اظهار تالم کنند.

مشابه این آئین در سایر شهرهای استان اردبیل نیز برگزار شد و عزاداران حسینی در اختتامیه دهه اول محرم بر تاسی و پیروی از راه و مرام شهدای نینوا تاکید کردند.

1401/05/18

تعداد بازدید: 4

T

T