برگزاری اجتماع با شکوه و عظیم تاسوعای حسینی

همایش شیرخوارگان در شهرستان قروه برگزار شد

برگزاری اجتماع با شکوه و عظیم تاسوعای حسینی

همایش شیرخوارگان در شهرستان قروه برگزار شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه از برگزاری اجتماع عظیم و پرشور عزاداران حسینی در روز تاسوعا با حضور استاندار کردستان در شهرستان قروه خبر داد.

همایش شیرخوارگان در شهرستان قروه برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام سیف الله سبزی رئیس اداره تبلیغات اسلامی قروه اظهار داشت: شیعه همیشه و در تمامى روزهاى سوگوارى حضرت سیدالشهدا(ع) در زیارت و اقامه ماتم و عزادارى کوتاهى نکرده و نخواهد کرد.

وی افزود: مؤمن واقعى کسى است که نگذارد آثار نهضت‏ امام حسین(ع) فراموش شود و از مشارکت در هدف آن حضرت کوتاهى نورزد.

حجت‌الاسلام سبزی عنوان کرد: حضور مردم در تاسوعای حسینی در مراسم دسته روی و نیز مجالس و محافل عزاداری برای تقویت باورهای دینی و ترویج شعائر الهی و تعمیق فرهنگ متعالی اسلام در طول تاریخ بوده و هست که باید استمرار داشته باشد.

وی همچنین از برگزاری همایش باشکوه شیرخوارگان حسینی(ع) در این شهرستان خبر داد و افزود: این همایش با حضور گسترده اقشار مختلف در مصلی امامزادگان هاجر و سارا، با شکوه هرچه تمام برگزار گردید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه در ادامه گفت: همه ساله در اولین جمعه ماه محرم همایشی تحت عنوان شیرخوارگان حسینی در نقاط مختلف ایران اسلامی و جهان برگزار می‌گردد که این برنامه امسال با موضوع مدیریتی اداره تبلیغات اسلامی قروه برگزار شد.

وی اظهارداشت: هدف از برگزاری اینگونه مراسم، بزرگداشت حماسه شیرخواره شهید حریم اهل بیت بود که با حضور حجت‌الاسلام صفی زاده و بیان مسائلی پیرامون شهادت قیام حسینی و مسائل مورد نیاز برای استحکام بنیان خانواده برگزار گردید.

حجت‌الاسلام سبزی عنوان کرد: درسی که ما از عاشورا باید بگیریم، امر به معروف و نهی از منکر و حفظ ارزشها و باورهای دینی و حجاب و عفاف است و باید بدانیم که سالار شهیدان و یاوران ایشان، فدای ارزش های دینی شدند.

 در این مراسم معنوی مداحان به زبان‌های فارسی، کردی و ترکی به مدیحه سرایی درباره مصائب دشت کربلا پرداختند.

 

1401/05/18

تعداد بازدید: 4

T

T