به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار؛

مراسم عزاداری دهه اول محرم در۲۳۴ هیئت مذهبی بیجار برگزار شد

به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار؛

مراسم عزاداری دهه اول محرم در۲۳۴ هیئت مذهبی بیجار برگزار شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار ازبرگزاری مراسم عزاداری و سوگواری به مناسبت دهه اول محرم ۱۴۴۴ هجری قمری در ۲۳۴ هیئت مذهبی بیجار خبرداد.

مراسم عزاداری دهه اول محرم در۲۳۴ هیئت مذهبی بیجار برگزار شد

به گزارش نهضت، حجت‌الاسلام جلیل مختاری نيا رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار ازبرگزاری مراسم عزاداری و سوگواری به مناسبت دهه اول محرم ۱۴۴۴ هجری قمری دربیجار خبرداد و اظهار داشت: مراسم عزاداری دهه اول محرم با حضور مردم مومن و عزادار و هیئت مذهبی با ایراد سخنرانی، مداحی و سینه زنی در ۲۳۴ هیئت مذهبی در شهر و روستای بیجار برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار گفت: ماه محرم و صفر بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ دینی اسلامی به جوانان است.

حجت‌الاسلام مختاری نیا در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد:ایام سوگواری ائمه اطهار(ع) به‌ویژه ماه های محرم و صفر و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)، فرصت مغتنمی برای پاسداری از فرهنگ اصیل اسلامی است.

وی با اشاره به اهداف قیام اباعبداله الحسین (ع) در واقعه عاشورا گفت: مهم‌ترین پیام امام حسین(ع) در واقعه عاشورا؛ اقامه نماز اول وقت بود.

وی با تاکید بر این که حماسه عاشورا به‌عنوان الگویی فرا مذهبی است، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) و یارانشان با شجاعت و ایثار در برابر ظلم و ستم ایستادند و نام خود را برای همیشه اعصار در تاریخ به یادگار گذاشتند.

رئیس تبلیغات اسلامی بیجار عنوان کرد: امام حسین (ع) دارای شخصیت جهانی است که شخصیت این امام شهید تنها منحصر به قشر، مذهب وگروه خاصی نیست و این امام بزرگ محبوب در بین ملت های جهان است.

1401/05/18

تعداد بازدید: 4

T

T