رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم خبر داد:

۱۸ مؤسسه و خانه قرآنی شهری و روستایی در قشم فعال هستند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم خبر داد:

۱۸ مؤسسه و خانه قرآنی شهری و روستایی در قشم فعال هستند

حجت‌الاسلام احمد غلامی رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم از فعالیت ۱۸ مؤسسه و خانه قرآنی در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۴ مرکز به‌صورت خانه‌های قرآن در مناطق شهری و روستایی راه اندازی شده‌اند.

 

به گزارش نهضت، حجت‌الاسلام احمد غلامی رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم  در گفتگو با روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي هرمزگان اظهار داشت: ۱۸ مؤسسه و خانه قرآنی شهری و روستایی در قشم فعال هستند و این مراکز با هدف ارتقاء و توسعه فعالیت‌های قرآنی و برگزاری کلاس‌های آموزشی در مناطق شهری و روستایی این جزیره راه اندازی شده‌اند.

وی توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در شهرها و روستاهای این مناطق با آخرین دستاوردهای حوزه علوم دینی و قرآنی را از دیگر اهداف راه اندازی این ۱۸ موسسه و خانه قرآنی شهری و روستایی برشمرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم با اشاره به اینکه رویکرد آموزش‌های قرآنی در این شهرستان کیفی‌سازی است، گفت: از ابتدای سال جاری این ۱۸ موسسه و خانه قرآنی شهری و روستایی تلاش کرده اند با محدود کردن کلاس‌های قرآنی، کیفیت آموزش‌ا را در این کلاس ها ارتقاء دهند.

حجت الاسلام غلامی قرائت سطح یک و دو در قالب طرح نهضت قرآن آموزی و مفاهیم سطح یک را از دیگر آموزش های ارایه شده در این کلاس ها عنوان کرد.

وی با اشاره به جایگاه قرآن در جامعه اسلامی و شهرستان قشم افزود: باید با شیوه‌های نوین آموزه‌های قرآنی در بین قشرهای مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان ترویج شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم با تاکید بر ضرورت ارتقا جایگاه قرآن کریم در جامعه تصریح کرد: وقتی به فرموده رسول خدا (ص) - «فَضْلُ القُرآنِ عَلی سائِرِ الْکَلامِ کَفَضْلِ اللّه ِ عَلی خَلْقِهِ» - برتری قرآن بر سایر سخن‌ها همانند برتری خدا بر مخلوقات اوست، ما باید تلاش کنیم مردم را بیش از پیش با قرآن مانوس کنیم.

وی بر ضرورت آشنایی جوانان و نوجوانان قشمی با معارف قرآنی تاکید و اظهار داشت: باید برای تشویق جوانان و نوجوانان نگین خلیج فارس جشنواره‌های قرآنی با هدف ارتقا سطح آگاهی آنان از آموزه های قرآنی، ایجاد انگیزه و تقویت روحیه خودباوری برای این قشر در این جزیره برگزار شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

1401/05/19

تعداد بازدید: 11
قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T