استاد حوزه علمیه قم:

جهاد تبیین مانع از تحریف عاشورا می‌شود

استاد حوزه علمیه قم:

جهاد تبیین مانع از تحریف عاشورا می‌شود

استاد حوزه علمیه قم در سفر به استان اردبیل در جمع عزاداران دهه دوم محرم گفت: جهاد تبیین مانع از تحریف نهضت سيدالشهدا شد.

جهاد تبیین مانع از تحریف عاشورا می‌شود

به گزارش روابط عمومی نهضت، حجت‌الاسلام بهنام ملک‌زاده در مراسم عزاداری دهه دوم محرم در اردبيل اظهار کرد: خون سيدالشهدا ظلم ظالمان و تعدی متجاوزان را برملا کرد تا در طول تاریخ حقانیت امام حسین (ع) و شقاوت جبهه باطل به خوبی روشن شود.

وی پيام آشکار خون سيدالشهدا را احياي جامعه در حال احتضار اعلام و خاطرنشان کرد: بعد از قیام سيدالشهدا قیام‌های متعددی نظير قیام مردم مدینه، توابین، مختار، زید و .‌.. رخ داد تا حاکمیت بنی‌امیه متزلزل‌تر از گذشته شود.

کارشناس مسائل دینی حاکمان ظلم و جور را اهل فساد، خیانت در امانت و پشت کردن به آزادگی و حریت عنوان کرد و گفت: قوم ظالم حاضر در کربلا حرکتی را انجام دادند که حتی ارزش‌های انسانی لطمه و صدمه دید.

ملک‌زاده افزود: امام سجاد(ع) با دعاهای خود، حضرت زینب با خطبه‌های بی‌نظیر در شام و کوفه و ام‌البنین با مرثیه سیاسی خود در حقیقت پرده از چهره نفاق و ظلم یزیدیان برداشت تا در حقیقت به جهاد تبيين ارزشمند دست بزند.

وی ادامه داد: فضیلتی که اهل بیت (ع) به آن شهره هستند علم، حلم، سخاوت، بلاغت، دلاوری و محبت است که در سیره امام حسین(ع) نمودی حقیقی يافته است. 

حجت الاسلام ملک‌زاده بيان کرد: در کنار مجاهدت ظاهری اگر مجاهدت فکری و اقناعی نباشد حقیقت به درستي روایت نخواهد شد و دشمن فتح و حماسه را تحریف خواهد کرد.

وی ضرورت تبيين درست و واقع‌بینانه پيام عاشورا را به همت خواص يادآور شد و بيان کرد: انقلاب اسلامی ادامه نهضت عاشوراست و بهتر است استدلال و روشنگری‌ها به درستي انجام شده و در سنگر جهاد تبيين به درستي عمل کنیم.

در اين مراسم ، همراه با مداحی و شعرخوانی ، حاضران در سوگ سيدالشهداء و شهدای نينوا اشک ماتم ریختند.

1401/05/24

تعداد بازدید: 8

T

T