تاکید بر ایجاد نهضت روشنگری در جلسات قرآنی

تاکید بر ایجاد نهضت روشنگری در جلسات قرآنی

در جلسات قرآنی باید تلاش شود نهضت روشنگری ایجاد شود که علاوه بر قرائت، صوت و ترتیل، قرآن کریم مفهومی به مخاطبان آموزش داده شود تا برای مخاطبان بهتر قابل درک و دلنشین شود.

تاکید بر ایجاد نهضت روشنگری در جلسات قرآنی
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ، به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی ؛ قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشوردر مراسم افتتاحیه "اجلاسیه مدرسین استانی نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین"در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) در مشهد گفت:رمز ماندگاری قرآن در جامعه توسعه دستگاه‌ها و موسسات قرآنی نیست، زیرا در حال حاضر اکثر موسسات و وزارتخانه‌ها دارالقرآن‌های عریض و طویل دارند که اعتبارات هنگفتی هم به آن‌ها اختصاص می‌یابد.
 
حجت الاسلام روح الله حریزاوی افزود: در حال حاضر تقریبا هیچ دستگاهی در کشور نیست که دارالقرآن نداشته باشد، اما نتیجه کار آنچنان که باید مطلوب نیست، فقط اعتبارات دارالقرآن وزارت نفت با بودجه چندین دستگاه فرهنگی برابری می‌کند، اما خروجی این مراکز راضی کننده نیست.
 
وی ادامه داد: باید مجالس قرآنی در مجتمع‌های خانگی بر پا شود و پای مجالس قرآنی به خانه‌ها کشیده شده و جمع‌های صمیمی خانوادگی مزین به فرهنگ ناب قرآنی شود جلسات خانگی را بیشتر از گذشته باید احیا کنیم و این جلسات باید به گونه‌ای مفهومی برگزار شوند که ابتدا موجب قیام علیه خود (نفس اماره) و سپس علیه طاغوت شود، قرآن بیزار از جلساتی است که منجر به قیام نشود، باید قرآن به شکل محتوایی ارائه شود که روحیه قیام و معاد باوری را در مخاطب تقویت کند.
 
وی گفت:به نظر یکی از علمای بزرگ حوزه علمیه قم علت اصلی عدم بازدهی مثبت کار‌های فرهنگی و مذهبی در کشور این است که این کار‌ها کمتر باعث تقویت معاد باوری در مخاطبان شده است معاد را قبول دارند، اما با جان و دل آن را باور نکرده اند.
مهدویان رئوف معاونت تعلیم و تربیت سازمان دارالقرآن کشور گفت: خوشحالیم که امروز در مشهد میزبان اجلاسیه کشوری مدرسین نهضت تربیت قرآنی هستیم.

او ادامه داد: مهمانان ما مدرسین برجسته حوزه قرآن از سراسر کشور هستند که برای این اجلاسیه گرد هم جمع شدند.

مهدویان رئوف افزود: هدف ما از برگزاری این اجلاسیه بالا رفتن هماهنگی و ایجاد همفکری‌های بهتر بین مدرسین قرآنی است.

معاونت تعلیم و تربیت سازمان دارالقرآن کشور گفت: همچنین در کنار آموزش، همفکری و ایجاد هماهنگی، در این اجلاسیه برای احیای جلسات قرآنی خانگی نیز برنامه ریزی خواهد شد.

سی و سومین نشست سراسری ادارات امور قرآنی سراسر کشور با حضورحجت الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه قرآنی کشور، رؤسای ادارات امور قرآنی استانها، رؤسای هیأت‌های اندیشه‌ورز بانوان قرآنی با هدف بررسی طرح رصد و پایش خانه‌های قرآن و عترت، تشریح آخرین وضعیت تخصیص اعتبارات و نحوه هزینه‌کرد، تبیین وضعیت کلی طرح‌های امسال و میزان پیشرفت، تشریح موضوع نظارت و ارزشیابی استانها، موضوعات حوزه آموزش، سنجش و پژوهش به ویژه در خصوص اعطای مدرک عمومی به حفاظ و سامانه آموزش مجازی، نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین، جشنواره بین المللی قرآن و عترت (ع) و هیات اندیشه‌ورز بانوان قرآنی دیشب در مشهد گشایش یافت.

1400/09/03

تعداد بازدید: 11
قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T