فعالیت ۱۰ روحانی در ترویج فرهنگ زکات در نمین

فعالیت ۱۰ روحانی در ترویج فرهنگ زکات در نمین

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نمین از فعالیت 10 نفر از روحانیون این شهرستان در ترویج فرهنگ زکات خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام شامل رحیم پور در دیدار با رئیس کمیته امداد امام (ره) نمین، در سخنانی بسیج را از سرمایه های معنوی انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: به گفته امام راحل اگر بسیج نبود کشور هم نبود.

وی با اشاره به رسالت مهم تبلیغات اسلامی مبنی بر ترویج ارزش های اسلامی در جامعه در راستای خدمت رسانی به مردم افزود: نهاد های انقلابی از جمله کمیته امداد امام (ره) و سازمان تبلیغات اسلامی که با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بنا شده اند باید برای خدمت بیشتر به مردم و فقرزدایی، از فرصت های موجود به نحو احسن استفاده کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نمین از فعالیت ۱۰ روحانی در امر ترویج فرهنگ زکات در این شهرستان خبر داد و گفت: تعامل و همکاری بین ادارات فرهنگی و نهادهای انقلابی، عامل موثر در پیشبرد اهداف موثر است که در این راستا اداره تبلیغات اسلامی نمین با اعزام ۱۰ نفر از روحانیون به مناطق مختلف با هدف برگزاری جلسات تبلیغی به ترویج فرهنگ زکات می پردازد.

حجت‌الاسلام رحیم پور تاکید کرد: اگر مردم خمس و زکات مال خود را پرداخت کنند امروز شاهد فاصله طبقانی بین فقیر و غنی نخواهیم بود و آسیب‌های اجتماعی ایجاد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات برای رفع فقر و محرومیت زدایی در شهرستان نقش بسزایی دارد، تصریح کرد: چنانچه مشکلات مناطق محروم و دور دست اطلاع‌رسانی شوند می‌توان از وجوهات حاصل از زکات در مناطق محروم و دور دست اقدامات بهداشتی، خدماتی انجام شود.

در ادامه حمید اکبریان رئیس کمیته امداد امام (ره) نمین در سخنانی با بیان اینکه رسالت اصلی کمیته‌ی امداد توانمندی خانواده ها و رسیدن به مرحله‌ی خوداتکایی است، افزود: ایجاد فرصت های شغلی و اشتغال خانواده ها و فرزندان آنان فرایند مناسبی برای خودکفایی خانواده ها است.

اکبریان با تقدیر از همکاری شایسته تبلیغات اسلامی در ارتباط موثر با گروه های هدف در امر زکات، گفت: روحانیون با ارشاد و تبلیغ گسترده کمک شایانی در ترغیب کشاورزان به پرداخت زکات و در راستای آن کمک به نیازمندان و مردم مناطق محروم کرده اند.

1400/09/06

تعداد بازدید: 3

T

T