در سالگرد بازگشت آزادگان به میهن اسلامی صورت گرفت

ابلاغ پیام تقدیر رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به آزاده و فعال فرهنگی سازمان

در سالگرد بازگشت آزادگان به میهن اسلامی صورت گرفت

ابلاغ پیام تقدیر رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به آزاده و فعال فرهنگی سازمان

در سالگرد بازگشت آزادگان سرافراز به ميهن اسلامي ، معاون هماهنگی امور استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی  و مشاور رئیس سازمان در امور ایثارگران و مسئول جذب و گزینش ، با حضور در منزل آقای غلامعلی تفکری – همکار آزاده سازمان- پیام تبریک حجت الاسلام و المسلمین قمی را به این آزاده سرافراز ابلاغ کرده و از این فعال فرهنگی تقدیرکردند.

به گزارش پايگاه خبري نهضت، در اين ديدار صميمانه كه حجت الاسلام والمسلمین ناصرشکریان امیری - معاون هماهنگی امور استان‌ها-  و حجت الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی - مشاور رئیس سازمان در امور ایثارگران و مسئول جذب و گزینش سازمان تبلیغات اسلامی- حضور داشتند، حجت الاسلام حسيني كوهستاني با تقدير از رشادت هاي آزادگان سرافراز كشور گفت: حسب الامر حجت الاسلام و المسلمین قمي - رياست محترم سازمان- و برای بیان ارادت ایشان نسبت به آزادگان عزیز، خدمتتان رسیدیم.

در اين ديدار، آزاده سرافراز غلامعلی تفكري، با تشکر از مسئولان سازمان برای تقدیر از آزادگان گفت: آزادگان دفاع مقدس، انسان‌های شرافتمندی هستند که در تمامي سال هاي اسارت ، مردانه پاي كشورشان ايستادند و داغ  گفتن حتی یک کلمه علیه کشور و امام خمینی (ره) را بردل دشمنان گذاشتند.

خاطراتي از ايستادگي مردان مرد

وقتی بحث به خاطرات آن روزهای اسارت می رسد، آقای تفکری با حرارت خاصی از آن روزهای تلخ اما بزرگ می گوید، برای این فعال فرهنگی، لحظه لحظه های آن روزها به حدی مهم است كه تاريخ دقيق هر حادثه ای را به دقت بیان می کند، اينكه در بيست و يكم تيرماه 67 اسير شده و سوم شهريورماه 69 ، دوران اسارتش به پایان خوشی رسیده است، به آزادي و به بازگشت به وطن اسلامی.

 او درباره آن روزها مي گويد: در حالی که تنها پانزده روز به پايان دوره احتیاط خدمت سربازی ام مانده بود، در منطقه دهلران در محاصره دشمن قرار گرفتيم، دشمن نیروهای ما را قيچي كرد و از همه طرف در محاصره بعثي ها  قرار گرفتیم، با تمام اين ها از 4 صبح تا 4 بعدازظهر مقاومت كرديم ، حتی  براي آنكه نشان دهيم كه تعدادمان زياد است و روحيه دشمن را خراب كنيم با دو دست آرپيچي مي زديم اما بالاخره آخرين مسير هم بسته شد و ما به اسارت در آمديم.

 

 

ابلاغ پیام تقدیر رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به آزاده و فعال فرهنگی سازمان

ما 114 نفر

این فعال فرهنگی که برای ساخت فیلم اخراجی ها هم به مسعود ده نمکی مشاوره داده است می گوید: آن صحنه های شکنجه های وحشیانه که در فیلم می بینید و آن تونل شکنجه، تنها بخش کوچکی از شکنجه های واقعی بود .

آقاي تفكري که در تمام مدت اسارت، ارشد آسایشگاهی با 114 نفر از اسرا بوده است، ادامه مي دهد: بعد از اسارت ، به کمپ اسرای رماديه در استان الانبار انتقال داده شدیم، هرگز آن شب وحشتناک را كه به سوله نگهداری اسرا منتقل شدیم  را نمي توانم فراموش كنم، ما را به داخل سوله بردند و کف سوله نشستیم، ساعتی بعد، ماشین های حمل آب رسیدند و تانکرها با آب آنها پر شد اما هنوز لحظاتی نگذشته بود که تانکرهای آب را کف آسایشگاه وا‍ژگون كردند و آب، كف سالن را گرفت.

این تنها آبی بود که می توانستیم استفاده کنیم اما  آب آنقدر گل آلود شده بود كه مجبور شديم پوتين هايمان را با آب پركنيم و صبر کنیم که گل و لای ته نشين شود و بعد آن را بنوشيم، آن شب در حالي كه كف سوله پراز آب بود و تاریکی همه جا را فراگرفته بود مجبور شديم به يكديگر تكيه بدهيم و بخوابيم ، اما هنوز چشمانمان گرم نشده بود كه در سوله باز شد و نور چراغ هاي يك خودرو به داخل سوله افتاد ، در همان تاريكي سوله ، شاهد بودیم که سربازان عراقی دو نفر را وارد سوله كردند، يكي از بچه ها كه عربي بلد بود حرف های سربازان عراقی را ترجمه می کرد ، فرمانده شان گفت كه اين دو نفر فكر فرار داشته اند و به همين دليل بايد اعدام شوند تا عبرت بقیه شوند. ‌آنها را كنار ديوار سوله گذاشتند و همانجا گلوله بارانشان کرد ، صبح روز بعد وقتي هوا روشن شد، غصه بزرگتری قلبمان را فشرد، تعداد زیادی از دوستانمان از جراحت هاي شيميايي يا خونریزی در کنارمان شهيد شده بودند.

ما همه یک تن بودیم

تفکری ادامه می دهد: با تمام شکنجه های روحی و جسمی ای که هر روز در اردوگاه شاهدش بودیم اما همبستگي اسرای ایرانی به حدی بود که هیچگاه اختلافی بین بچه ها پیش نیامد و با وجود وعده و وعیدهای منافقان درباره همکاری با رژیم بعث، هیچکس حاضر به همکاری با آنها نشد ، اتحاد بین بچه ها طوری بود که حتي يك بار كه اعتصاب كردیم  تا يك هفته هیچكس به غذا لب نزد در حالي كه در شرايط طبيعی همه باید برای برداشتن غذا از هم پیشی می گرفتند.

زيارت كربلا،  شیرین ترین خاطره

آقاي تفكري به اينجا كه مي رسد مي گويد: اما در ميان همه آن تلخي ها ، يك خاطره فراموش نشدني هم وجود دارد که شیرینی اش را هیچگاه فراموش نمی کنم ، «زيارت كربلا».

وی در توضیح آن خاطره شیرین مي گويد: یک روز به ما خبر دادند كه مي خواهيم اسرا را به كربلا و زیارت حرم امام حسین(ع) ببريم، از خوشحالي روپاي خودمان بند نبوديم اما ناگهان احساس كرديم كه عراقي ها مي خواهند از این ماجرا استفاده تبليغاتي کنند و در تبلیغات رسانه ای شان بگويند ببينيد كه ما  با اسراي ايراني چقدر مهربانانه رفتار مي كنيم ، بعد از آن بود که من و ساير ارشدهاي آسايشگاه ها دور هم جمع شديم و به حجت الاسلام ابوترابي نامه نوشتيم و ازطریق رابط هایی که داشتیم به دست ایشان رساندیم و كسب تكليف كرديم ، ايشان هم گفتند چنانچه این زیارت با هدف استفاده تبليغاتي نباشد، ايرادي ندارد .

عراقي ها اما می گفتند که طبیعی است که ما از این زیارت فيلمبرداري كنيم ، بنابراين ما قبول نكرديم. يك سال آنها پیگیر ماجرا بودند اما ما قبول نكرديم كه به چنين زيارتي برويم، تا اينكه بعد از يك سال به این شرط که فیلمبرداری و عکاسی نباشد قبول کردیم و عازم كربلا شديم.

ابلاغ پیام تقدیر رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به آزاده و فعال فرهنگی سازمان

آقای تفکری به اینجای روایت که می رسد ، با حرارت و شوق عجیبی حرف می زند : آن روز با عشق و سرخوشی زيارت كرديم ، حرم امام حسين عليه السلام آن روزها خيلي تخريب شده بود و همه جا گرد و خاک نشسته بود، بچه ها با عشق و ارادت شروع به دستمال كشيدن و تميز كردن حرم کردند و چقدر آن زيارت به همه ما چسبید.

این همکار آزاده ادامه می دهد: بعد از آن به نجف رفتيم و در آنجا شيعيان نجف به شدت از ما استقبال كردند ، سینی های بزرگ غذا برايمان در بيرون حرم امام علي عليه السلام چيده بودند و بسيار باشكوه در عراق از ما استقبال كردند .

شما سند مقاومت هستیم

بعد از شنیدن خاطرات شنیدنی آزاده سرافراز سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام شکریان امیری با تقدیر از این آزاده بزرگوار گفت: ما باید تمام تلاش خود را برای تکریم و تقدیر از شما عزیزان آزاده سرافراز به کار گیریم تا انشاالله کارهایمان مورد رضایت خداوند باشد.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام حسینی کوهستانی می گوید: اینکه امسال سالروز پایان اسارت شما با روزهای اسارت اهل بيت علیه السلام همزمان شده است را به فال نیک می گیریم ، این افتخار بزرگی است که شيعه هر طوري كه اهل بيت مشكل و سختي ديده اند ، مشكل و سختي ببيند، حتی در روايت داريم كه مي فرمايد : شيعيان ما مشكلات ما را دارند. 

حجت الاسلام حسینی کوهستانی ادامه می دهد: سردار سليماني همیشه می گفتند که ما ملت امام حسینیم و اين كشور، كشور اهل بيت عليهم السلام است، با این تعبیر، كشور اهل بيت ، حرم اهل بيت است و دفاع از حرم اهل بيت هم واجب است و اين در فرهنگ ديني ماست.

مشاور رئیس سازمان در امور ایثارگران ادامه می دهد : شما ببینید امام هم  مانند اهل بیت همان سختی ها را دیدند و سال ها تبعيد و زندان كشيدند .

وی در ادامه می گوید: شما آزادگان سند افتخار و سند مقاومت كشور ما هستيد ، پرونده شما پيش خدا روشن است، شما نماد اخلاق و مقاومت هستید، شما با فرمان كسي در مقابل دشمن ايستاديد كه خواست خدا را اجرا مي كرد، و ظيفه ماست كه در حد توان به صورت فردي و اداري قدرشناس شما باشيم گر چه كه شما نيازي نداريد.

پایان بخش این دیدار، تقدیراز این فعال فرهنگی و آزاده سربلند بود

1401/05/30

تعداد بازدید: 3

T

T