مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تأکید کرد:

مساجد اردبیل نیاز به امکانات نوین آموزشی دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تأکید کرد:

مساجد اردبیل نیاز به امکانات نوین آموزشی دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: تجهیز مساجد این استان به امکانات نوین آموزشی و بهره‌گیری از فعالیت‌های نوین فرهنگی و رسانه‌ای موجب جذب حداکثری جوانان می‌شود.

 

مساجد اردبیل نیاز به امکانات نوین آموزشی دارند

به گزارش نهضت، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل  با گرامیداشت روز جهانی مساجد، تربیت دینی و فرهنگی جامعه را مرهون فعالیت گسترده مساجد دانست و اظهار کرد: مساجد با دارا بودن جایگاه رفیع در فرهنگ اسلامی، منشاء تربیت دینی انسان بوده و برای رسیدن به این هدف باید از ابزارها و امکانات مختلفی توسط متولیان امور مساجد استفاده شود.

وی افزود: جامعیت مسجد در همه زمینه‌های عبادی سیاسی، فرهنگی، آموزشی، نظامی، سیاسی و قضایی از دیرباز تاکنون مورد توجه بوده و محور همه آن ها امامت و پیشوایی در مسجد است که به‌عنوان مهم ترین مساله در ساختار و پیکره این مکان مقدس مطرح بوده و در این میان جذب جوانان به این مکان تربیتی نیازمند تجهیز مساجد به امکانات روز آموزشی و فرهنگی مطابق با کارکردهای تربیتی مساجد است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده در بخش دیگری از سخنان خود به نقش ائمه جماعات در رونق بخشیدن به مساجد اشاره کرد و گفت: مساجد احیاء سنت‌های دین را دنبال می‌کند اما باید یک نقش دیگر را نیز در دستور کار خود داشته باشد و آن انتقال و ارتقای مفاهیم فرهنگی متناسب با شرایط روز است که این امر توسط امام جماعت محقق خواهد شد.

وی امام محله را مهم‌ترین شخصیت فرهنگی و دینی در تعمیق و احیای کارکرد مسجد دانست و ادامه داد: امام محله با فعالیت اجتماعی در مسجد جذابیت ویژه به مساجد می بخشد.

وی خاطرنشان کرد: کارهای زیادی در زمینه بیانیه گام دوم انقلاب از سوی دستگاه‌ها، مساجد، هیات‌های مذهبی و همه صورت گرفته اما کارهایی که انجام نگرفته هم بسیار است که در این زمینه بهترین راهنما برای ما، همان سخنان مقام معظم رهبری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل در ادامه با اشاره به عملکرد بسیار خوب مساجد در زمینه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به ویژه برای نسل جوان، گفت: مساجد در زمینه همه پیام‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری کارهای شگفت‌انگیزی انجام داده‌اند که یک مورد آن همین موضوع کمک های مومنانه است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده افزود: روحانیون باید به دنبال اختراع و ابتکار فرهنگی باشند و در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تلاش کرده و با توجه به پتانسیل درون محله‌ای کانون‌های مساجد، ضمن احصا و شناسایی آسیب‌های اجتماعی، با داشتن آگاهی نسبت به این آسیب‌ها، برنامه‌ریزی درست داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای حل مشکلات ناشی از فقر فرهنگی ضروری است با آموزش‌های مستقیم و غیرمستقیم اقدامات لازم را با محوریت مساجد انجام دهیم.

در استان اردبیل بیش از ۵۰۰ مسجد شهری و ۱۷۰۰ مسجد روستایی فعال وجودارد.

1401/05/30

تعداد بازدید: 2

T

T