نماینده ولی فقیه در کردستان:

هیئات مذهبی مراقب باشند که به دستگاههای دولتی وابسته نشوند

نماینده ولی فقیه در کردستان:

هیئات مذهبی مراقب باشند که به دستگاههای دولتی وابسته نشوند

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: هیئات مذهبی مراقب باشند که به دستگاههای دولتی وابسته نشوند چرا که برنامه‌های هیئتی مردمی است و باید توسط خود مردم اداره شود.

هیئات مذهبی مراقب باشند که به دستگاههای دولتی وابسته نشوند
 

به گزارش پایگاه خبری نهضت در کردستان، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان در جمع اعضای کانون مداحان و مسئولان هیئات مذهبی کردستان با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: پیامبر فرمودند«وقتی خداوند بنده‌ای را دوست داشته باشد محبت امام حسین(ع) را در دل او قرار می‌دهد» بنابراین باید یادمان باشد همه ما خادم امام حسین(ع) هستیم و باید به این مهم افتخار کنیم.

 

وی افزود: با برگزاری جلسات و برنامه‌های هیئات مذهبی در ایام محرم در کل شهرهای استان شاهد استقبال پرشور مردم و هیئات مذهبی از برنامه‌های محرم بودیم که قابل تقدیر است.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: صدها میلیون تومان بعد یا در دوران کرونا اعتبار از تهران و در داخل استان جذب شد و در ایام غدیر و محرم خرج شده است و این بیانگر ارادت مردم به اهل بیت است.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی با تاکید بر رعایت زمان در برگزاری برنامه‌های ایام محرم در هیئات مذهبی تصریح کرد: هیئات مذهبی باید به جلسات نظم بدهند و زمان شروع و پایان مراسم هیئات مشخص باشد و به موقع برگزار شود چراکه تاخیر در برگزاری جلسات هیئات مذهبی موجب عدم حضور مدعوین خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: باید هیئات مذهبی مراقب باشند که به دستگاههای دولتی وابسته نباشند چرا که برنامه‌های هیئتی مردمی است و باید توسط خود مردم اداره شود.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان پرهیز و جلوگیری از اسراف در اجرای برنامه‌های هیئتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: مسئولان هیئات باید جلوی اسراف را بگیرند و برنامه‌ها را ساده و مردمی پیش ببرند.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی اضافه کرد: جوانان سرمایه‌های این جامعه هستند که می‌توانند مجالس مذهبی را گرم کنند و باید از ظرفیت جوانان برای رونق گرفتن مجالس دینی استفاده برد.

 

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای اعلام می‌کنند مسجد و حسینیه جای بچه‌ها نیست در حالیکه بچه‌ها باید وارد مساجد و حسینیه‌ها و مجالس دینی و مذهبی شوند تا یادبگیرند و در آینده خودشان مجالس مذهبی را بچرخانند.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: مطالب سخنران باید پشتوانه، سند و محتوا داشته باشد بعد در مجالس بیان شود.

 

حجت‌الاسلام برومند رازیانی رئیس تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: هیئات مذهبی در همه شهرهای استان به ویژه در شهرهای قروه و بیجار، سنندج و کامیاران فعال است که در برنامه‌های مختلف فعالیت دارند.

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری این نشست به منظور هم عهده شدن برای تلاش و مجاهدتی دیگر در پایان ماه صفر برگزاری مراسم اربعین و عهد بر جهاد تبیین است، افزود: ذاکرین و هیئات مذهبی در این راستا فعالیت دارند.

 

مظفر آئینی رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: در استان کردستان 650 هیئت مذهبی فعال هستند که از این تعداد 200 هیئت در کل سال در راستای اجرای برنامه‌های مناسبتی ملی و مذهبی فعالیت دارند و 50 هیئت نیز به صورت هفتگی برنامه‌ای را در دستور کار قرار دارند.

 

وی اضافه کرد: سیاست استان براین است که تمامی هیئات مذهبی استان از سال بعد حداقل یک برنامه را در دستور کار قرار دهند و هر هفته برنامه‌ای را در استان اجرا کنند.

 

آئینی یادآور شد: در دهه اول محرم در کردستان تمامی هیئات مذهبی در روزهای تاسوعا و عاشورا دسته روی داشتند که می توان گفت 65 هزار عزادار در استان در دسته روی ها مشارکت کردند.

1401/06/13

تعداد بازدید: 3

T

T