معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان خبر داد:

خدمت‌رساني بیش از ۱۰۰ موکب به جاماندگان اربعین در گلستان

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان خبر داد:

خدمت‌رساني بیش از ۱۰۰ موکب به جاماندگان اربعین در گلستان

حجت‌الاسلام رضا دیلمی گفت: بیش از ۱۰۰ موکب جاماندگان اربعین به مردم گلستان خدمت رسانی می‌کنند و راهپیمایی به سمت گلزار‌های شهدا و بقاع متبرکه در این ایام در تمام شهرستان‌های این استان برگزار می‌شود.

خدمت‌رساني بیش از ۱۰۰ موکب  به جاماندگان اربعین در گلستان

 

به گزارش پايگاه خبري نهضت، حجت‌الاسلام رضا دیلمی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: راهپیمایی اربعین سیدالشهدا(ع) بزرگترین رزمایش استکبارستیزی و زمینه ساز عدل مهدوی است، امروز جهان تشنه فرهنگ عاشورایی است به همین دلیل از هر ملیت و مذهبی در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان افزود: مهم‌ترین نگاه مسلمانان در اجتماع اربعین؛ حذف طاغوت‌های عالم و برپايي عدل در جهان است لذا این حركت اجتماعی، موجب هراس دشمنان شده است.

دیلمی ادامه داد: مکتب سیدالشهدا (ع) مکتب تعالی بخش، امیدآفرین، تمدن ساز و رمز جاودانگی اسلام ناب است و اگر امروز می‌بینیم که انقلاب شکوهمند اسلامی در بلندای جهان نظاره‌گر افول تمدن غرب است ریشه در فرهنگ عاشورایی و مکتب سالار شهيدان دارد.

وی ادامه داد: در گام دوم انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که برای تحقق جامعه تمام عیار دینی باید طی کنیم مسیر عاشورایی است، ما باید هم عاشورایی فکر کنیم و هم عاشورایی عمل کنیم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: ایام اربعین سیدالشهدا فصل رویش‌های انقلابی و تمدن‌ انسان ساز است، امروز زنده نگه داشتن حادثه عظیم عاشورا و اربعین سیدالشهدا به عنوان نقطه عطف تاریخ ساز و جریان ساز تحقق تمدن نوین اسلامی است.

وی بیان کرد: تحقق تمدن نوین حضرت ولی عصر (عج) یکی از تکالیف همگانی به‌ویژه برای دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی است به همین دلیل ستاد اربعین را در تمام شهرستان‌های استان تشکیل دادیم.

دیلمی با بیان اینکه اعزام مبلغ و قرائت اربعین در تمامی مساجد از برنامه‌های اربعین حسینی در استان است، گفت: بیش از ۱۰۰ موکب جاماندگان اربعین در ایام اربعین حسینی به مردم گلستان خدمت رسانی می‌کنند و راهپیمایی به سمت گلزارهای شهدا و بقاع متبرکه در این ایام در تمام شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

1401/06/17

تعداد بازدید: 5

T

T