معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام:

فعالیت ۵۳۰ مبلغ دینی در ۱۲۰ نقطه ایلام در ایام اربعین

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام:

فعالیت ۵۳۰ مبلغ دینی در ۱۲۰ نقطه ایلام در ایام اربعین

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: در ایام اربعین تعداد ۳۸ بیت الحسین در شهر مهران وجود داشت و ۳۵۰ مبلغ دینی از سایر استان‌ها و ۱۸۰ مبلغ بومی در ۱۲۰ نقطه به ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی پرداختند.

فعالیت ۵۳۰ مبلغ دینی در ۱۲۰ نقطه ایلام در ایام اربعین

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام رئیسی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در گفتگو با خبرنگار نهضت در ایلام گفت: اربعین یک رویکرد بزرگ و والا است که همه درگیر این کنگره بودند این مسئله آنقدر مهم است که باید از همین الان برای سال آینده برنامه ریزی دقیقی صورت بگیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه جهت بودجه فرهنگی اربعین تلاش‌های فراوانی صورت گرفت، ولی هیچ مبلغی برای این موضوع تخصیص داده نشد؛ در صورت تخصیص بین دستگاه‌های فرهنگی عضو کمیته توزیع می‌شود.

جانشین کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان در این جلسه یادآور شد: برای اولین بار با همت همه دستگاه‌ها قرارگاه فرهنگی اربعین در مهران تشکیل و هر فعالیتی که در آن انجام میشد تحت عنوان کمیته فرهنگی صورت می‌گرفت.

حجت الاسلام رئیسی بیان داشت: عرصه فعالیت‌های فرهنگی که شامل فضا سازی محیطی، روایت گری نوین، فعالیت‌های جهادی مبلغین، کارگروه تبلیغ نوین (رسانه)، طرح بیت الحسین، زیارت جاماندگان، حسینیه و خیمه اربعین در ذیل این کمیته انجام گرفت.

وی در ادامه توضیح داد: یکی از فعالیت‌های مهم اقامه نماز در بیش از ۸۵ توقفگاه بود که توسط مبلغین در نقاط حساس و ارزشمند مثل حسینیه‌ها انجام می‌گرفت.

جانشین کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان خاطرنشان کرد: تعداد ۳۸ بیت الحسین در شهر مهران وجود داشت همچنین ۳۵۰ مُبلغ دینی از سایر استان‌ها و ۱۸۰ مُبلغ بومی در ۱۲۰ نقطه به ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی مشغول فعالیت بودند.

1401/07/18

تعداد بازدید: 9
قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T