اجرای بیش از ۲۵ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته وحدت در استان زنجان

اجرای بیش از ۲۵ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته وحدت در استان زنجان

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان گفت: در هفته وحدت بیش از 25 ویژه‌برنامه فرهنگی به مناسبت هفته وحدت در سطح استان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام خسروی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان  ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول اظهار داشت: بیش از ۲۵ برنامه به مناسبت هفته وحدت در استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع وحدت در جوامع بشری افزود: در شرایط سخت و دشوار فعلی که دین اسلام مورد هجوم و تخریب بدخواهان و گروهک‌های تکفیری قرارگرفته است، بهترین و مهم‌ترین راهکارهای عملی برای تحقق وحدت میان مسلمین به‌دور از شعارهای ذهنی، تمسک جستن به ولایت و اهل‌بیت (ع) است.

حجت‌الاسلام خسروی خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهایی که دشمنان برای اختلاف بین مسلمان از آن استفاده می‌کنند، مسئله‌ی اختلافات مذهبی، شیعه و سنی است و با ایجاد این اختلاف درصدد هستند تا برادران را به جان هم بیندازند و نقاط اشتراک مهمی که بین برادران سنی و شیعه هست را کوچک جلوه دهند تا به اهداف شومشان برسند و لازم است همه ما مسلمانان هوشیار باشیم.

وی بیان داشت: هفته وحدت یکی از یادگارهای ماندگار و تاریخی امام راحل عظیم‌الشأن (ره) است و پیام هفته وحدت این است که مسلمانان همه باهم برادرند و باید میراث نبوت را پاس بداریم.

وی تصریح کرد: مهم ترین برنامه‌های هفته وحدت در استان زنجان ، ، «دیدار با خانواده شهدای اهل سنت»، ، «تقدیر از خیرین و چهره‌های جهادی اهل سنت»، «برگزاری کارگاه آشنایی با فرقه‌های ضاله»، «برگزاری میز خدمت در مناطق مساجد و نماز جمعه‌های اهل سنت» و «برگزاری جشنها و مسابقات فرهنگی ویژه هفته وحدت» است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان  تأکید کرد: انس و الفت بین برادران اهل سنت و شیعه  مثال‌زدنی است و با برگزاری برنامه‌های مشترک، در تلاش هستیم تا این وحدت و الفت را نمایان ساخته و مشترکات مذاهب اسلامی را در این منطقه تقویت کنیم.

1401/07/18

تعداد بازدید: 17
قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T