مسئول تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان:

۶۰۰ هیئت مذهبی در سطح استان فعالیت می‌کنند

مسئول تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان:

۶۰۰ هیئت مذهبی در سطح استان فعالیت می‌کنند

اصلانی گفت: در حال حاضر در سطح استان کردستان ۶۰۰ هیئت فعالیت دارند که بیشتر فعالیت هیئات به شهر قروه اختصاص دارد.

۶۰۰ هیئت مذهبی در سطح استان فعالیت می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری نهضت در کردستان، اسماعیل اصلانی اظهار کرد: نقش هیأت‌های مذهبی و جایگاه مردمی آن بر هیچ کس پوشیده نیست و شاید بزرگ‌ترین پایگاه دینی ـ ملی در جامعه اسلامی ما هیأت‌ها و محافل مذهبی باشد.
مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی ضمن اشاره به اینکه تشکل‌های دینی از بازو‌های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است، عنوان کرد: این تشکل شامل هیئت‌های مذهبی، کانون مداحان، کانون فرهنگی تبلیغی و انجمن‌های اسلامی است
 وی افزود: برگزاری مراسم شیرخوارگان، برپایی مواکب در شهرستان‌ها، برگزاری مراسم و دسته‌جات عزاداری در شهرستان‌های قروه، بیجار، کامیاران و مریوان از برنامه‌های اربعین امسال بود که به صورت باشکوهی برگزار شد.
اصلانی به برنامه‌های شاخص در این اداره‌کل از سوی تشکل‌های دینی اشاره و یادآور شد: برگزاری دوره آموزشی مداحی توسط حاج محسن طاهری، برگزاری جلسه هم‌اندیشی با حضور نماینده، ولی فقیه برای هیئات مذهبی و کانون مداحان از جمله برنامه‌های برگزار شده توسط اداره تبلیغات استان است.
مسئول تشکل‌های دینی در پایان اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۶۰ کانون فعال دارای مجوز از این اداره‌کل هستند که بیشترین آن‌ها مربوط به شهرستان سقز با ۷۰ کانون و شهرستان سنندج با ۳۰ کانون است.

1401/08/07

تعداد بازدید: 4

T

T