رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار:

مردمی بودن مهمترین رکن هیئات مذهبی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار:

مردمی بودن مهمترین رکن هیئات مذهبی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار گفت: مردمی بودن مهمترین رکن هیئات مذهبی است بنابراین لازم است تا از ظرفیت مشارکت‌های مردمی استفاده کرد.

مردمی بودن مهمترین رکن هیئات مذهبی است

به گزارش پایگاه خبری نهضت؛ حجت‌الاسلام جلیل مختاری نیا رئیس تبلیغات اسلامی بیجار ضمن اشاره به اهمیت هیئات مذهبی اظهار داشت: هیئات‌های مذهبی نقش مهم و تأثیرگذاری در جامعه دارند، بنابراین باید بستر لازم برای تقویت هیئت‌ها و کار فرهنگی ایجاد شود.

 

وی عنوان کرد: مهم‌ترین ماموریت هیئت‌های مذهبی، رصد و ظرفیت یابی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی است چرا که امروز جوانان ما زیر هجمه سنگین فرهنگی دشمنان قرار دارند و برای مقابله با این پدیده شوم باید تدابیری اندیشید.

 

حجت الاسلام جلیل مختاری‌نیا  همچنین به وظایف مهم و اساسی هیئات مذهبی اشاره و افزود: زدودن خرافات و اشاعه ارزش‌های دینی در جامعه‌، شناخت آسیب‌ها، مشکلات و تلاش در راستای رفع معضلات از جمله مهمترین وظایف هیئات مذهبی است.

 

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار گفت: در شهرستان بیجار ۲۳۴ هیئت مذهبی فعالیت دارند که با اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی توانسته‌اند نقش مهمی در اشاعه فرهنگ دینی در جامعه بر عهده داشته باشند.

 

وی در ادامه ضمن اشاره به معارف دینی و قرآنی در هیئات افزود: توسعه فرهنگ دینی و قرآنی، عمل کردن به تعالیم اسلامی و قرار دادن آموزه‌های قرآنی میان مردم، امری اساسی انسان را به سعادت می رساند.

 

حجت الاسلام جلیل مختاری نیا قرآن را سدی در برابر معضلات اجتماعی دانست و اظهار داشت: اگر امروز در ترویج مفاهیم دینی و قرآنی موفق عمل کنیم می توانیم در برابر معضلات اجتماعی که امروزه متاسفانه در جامعه دیده می‌شود مقابله کنیم.

 

وی عنوان کرد: توجه به قرآن کریم نباید محدود به قرائت و حفظ شود بلکه باید علاوه بر این جوانان و نوجوانان ما با مفاهیم قرآنی آشنا شده و از تفاسیر قرآنی در راستای معرفت افزایی و بصیرت قرآنی بهره گیرند.

 

رئیس تبلیغات اسلامی بیجار در پایان به اهمیت فعالیت موسسات قرآنی اشاره کرد و بیان داشت: موسسات قرآنی باید هر چه بیشتر به آموزش نونهالان در خصوص آموزش قرآنی توجه داشته باشند و سعی کنند زمینه ها را به گونه ای نهادینه در جامعه تعریف کنند.

1401/08/22

تعداد بازدید: 4

T

T