مرکز هنری رسانهای نهضت | نگاه حجتالاسلام مقدسیان به چگونگی شکلگیری نگرشهای دینی در کودکان؛
چگونه برنامههای فرهنگی میتوانند دین را برای نسل جدید جذابتر کنند؟
براي اولين بار در كشور انجام ميشود؛
لیلا کشتکار، دبیر «رویداد ملی صبرا» از گردهمایی ۳۰۰ بانوان فعال در میادین فرهنگی و صحنه گردان بردبار روایت امید کشور خبر داد و گفت: استعدادیابی بانوان كنشگر در میادین فرهنگي و تبلیغ از اهداف این رویداد بهشمارميرود اين در حالي است كه بنا داريم به سراغ بانوان فعال در میادین تبلیغی برویم و صحنه گردانان فرهنگی تبلیغی که در محلات و مناطق مختلف کشور فعاليت دارند را شناسایی و پشتیبانی کنیم.
به گزارش پایگاه خبری نهضت، لیلا کشتکار، دبیر رویداد ملی صبرا (صحنه گردان بردبار روایت امید) در گفتگو با خبرنگار نهضت با بيان اينكه امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند حضور بانوان طلبه در میدان هستیم اظهارداشت: صحنه کارزار و درگیری ما با دشمن، جنگ تبلیغاتی و جنگ روایتها است و بانوان با توجه به قدرت عاطفی و جزئی نگری در دیدن واقعیتهای جامعه، بهترین ظرفیت برای خلق و گسترش روایتهای مؤثر در این جنگ تبلیغاتی خواهند بود.
وی با بیان اینکه سهم بانوان طلبه در تحولات جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست یاد آور شد: بانوان طلبه با فهم سیاسی و بینش اجتماعی و آگاهیهای سیاسی که دارند و با وجود تمام مشکلات، وفادارترین افراد به انقلاب هستند و ثابت کردند که یک زن مسلمان در سایه ایمان و آگاهی، میتواند نقش اساسی در تحولات تاریخی و جهانی داشته باشد.
دبیر رویداد ملی صبرا تاکید کرد: ما به دنبال حمایت و ساماندهی بانوان طلبهٔ فعال در میادین فرهنگی و تبلیغی هستیم تا بتوانند مخاطبین خود را در این جنگ روایتها فرماندهی و رهبری کنند.
لیلا کشتکار ضمن تأکید بر این مسأله که امروز در این درگیری و تهاجم تبلیغاتی مهمترین راهبردی که ما به دنبالش هستیم این است که از طریق بانوان طلبه، خانمها و مخاطبین آنها را فعال و به میدان روایت امید بیاوریم. افزود: بانوان طلبهٔ ما باید با تأسی گرفتن از الگوی خود یعنی حضرت فاطمه زهرا سلاماللهعلیها به صحنه گردانی در میدان بپردازند، از این حیث عنوان صبرا را که صحنه گردانان بردبار روایت امید است، به عنوان هویت رسانهای این رویداد انتخاب کردیم تا الهام بخش برای بانوان فعال میادین تبلیغی باشد؛ لذا ما برای برون رفت از وضع موجود، مسیری جز ساماندهی، حمایت و توانمندسازی شبکه مبلغات نداریم.
به گفته وی، امروزه تبلیغ بانوان برای نقشآفرینی مطلوب خود نیازمند برطرف کردن چند مشکل و مانع و آسیب جدی از جمله «ضعف در هویت»، «نبود الگوهای مناسب تبلیغی در بین بانوان مبلغ»، «عدم حمایتهای مادی و معنوی از بانوان فعال میادین» و «نبود بسترهای مناسب تبلیغی ویژه بانوان» هستند.
دبیر رویداد ملی صبرا با بیان اینکه استعداد یابی بانوان، مبلغ فعال از اهداف این رویداد خواهد بود گفت: ما در اولین گام قصد داریم به سراغ بانوان فعال در میادین تبلیغی برویم و صحنه گردانان فرهنگی تبلیغی که در محلات و مناطق مختلف کشور فعال هستند را با شناسایی و هویتبخشی، پشتیبانی کنیم، لذا بنا داریم در یک رویداد ملی با عنوان «صبرا» که از القاب حضرت زهرا سلاماللّهعلیها الهام گرفته شده است، صحنه گردانان بردبار روایت امید را شناسایی و تا اين قشر از حمایتهاي مالی و معنوی امور مبلغان سازمان تبليغات اسلامي برخوردار شوند.
لیلا کشتکار در پایان سخنان خود خاطرنشان كرد: این رویداد با همکاری اداره کل امور مبلغین سازمان تبلیغات، مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران، جامعة الزهرا( س) ، و نهضت پیشرفت بانوان از تاریخ ۲۳ آذر ۱۴۰۱ به مدت ۳ روز در مجتمع آدینهٔ تهران با حضور ۳۰۰ بانوي كنشگر فرهنگي برگزار میشود.
1401/09/15
T
T