مراسم عزاداری و سوگواری ایام فاطمیه اول در حسینیه بانه برگزار شد

مراسم عزاداری و سوگواری ایام فاطمیه اول در حسینیه بانه برگزار شد

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بانه از برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) در ایام فاطمیه اول با حضور مردم و هیئت‌های مذهبی در حسینیه این شهرستان خبر داد.

مراسم عزاداری و سوگواری ایام فاطمیه اول در حسینیه بانه برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری نهضت؛ حجت‌الاسلام محمد فلسفی امام جماعت حسینیه بانه در این مراسم با اشاره به شخصیت اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (س) از حجب و حیا، زهد و پرهیزگاری آن حضرت اظهار داشت: باید اذعان داشت که در عصر حاضر، نقش الگویی حضرت زهرا (س) درباره زهد و ساده زیستی بیش از هر زمان دیگر آشکارتر است و ما بیش از پیش به تأثیرپذیری از این الگوی مبارک نیازمندیم.

وی گفت:  در هیچ روزگاری به اندازه روزگار ما، انسان‌ها در برابر انواع جاذبه‌های رنگارنگ دنیا و انبوه کالا‌های مصرفی آن قرار نگرفته اند و در نتیجه، در هیچ زمانی همانند این عصر و زمان، دل‌های آدمیان به واسطه تعلّق به این دستاورد‌های تمدّن مادّی و تکنولوژی گرفتار اضطراب و دلهره و تشویش نشده است.

حجت الاسلام  محمد فلسفی عنوان کرد: پیام ساده زیستی حضرت زهرا (س)، پیام آسودگی خاطر، آرامش و صفای روحی است که امروزه می‌تواند به عنوان یکی از عوامل نجات آدمیان از این گرداب دل بستگی‌ها به شمار آید.

امام جماعت حسینیه بانه در ادامه افزود: پیامبر (و اوصیاء او) به منزله چراغی هستند که انسان را در این دنیای وانفسا از خارج شدن از مسیر حق باز می‌دارند و در طریق حق و صراط مستقیم نگه می‌دارند.

گفتنی است: همزمان با ایام فاطمیه اول ۱۷ آذر جاری پنج شنبه شب مراسم سوگواری با اجرای برنامه‌های سخنرانی، مداحی و دعای زیارت پیامبر (ص) قرائت شده و برنامه‌های متنوعی از جمله سخنرانی، روضه خوانی، توزیع غذای گرم، ادعیه خوانی در حسینیه خاتم الانبیاء (ص) در جهت ترویج ارزش‌های ناب دینی از سوی اداره تبلیغات اسلامی و همکاری هئیت‌های مذهبی برگزار شد.

 

1401/09/19

تعداد بازدید: 4

T

T