معاون تبلیغات اسلامی هرمزگان:

هدف دشمنان الگوسازی نامناسب برای زنان جامعه است

معاون تبلیغات اسلامی هرمزگان:

هدف دشمنان الگوسازی نامناسب برای زنان جامعه است

حجت‌الاسلام فولادی گفت:هدف دشمنان الگوسازی نامناسب برای زنان جامعه است ما باید از ابزارهای روز و رسانه‌های دیداری و شنیداری بهره ببریم تا از این طریق الگوسازی مناسب برای بانوان جامعه ما شکل بگیرد.

هدف دشمنان الگوسازی نامناسب برای زنان جامعه است

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام فولادی ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه(س) در سخنانی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی در تمام عرصه‌ها برای زنان و مردان جامعه است افزود: به خاطر جامع‌ بودن شخصیت حضرت زهرا (س) است که به ایشان لقب «سیده النساء العالمین» می‌دهند و حیا، عفت، فعالیت اجتماعی، سیاسی، جریان‌شناسی، امام‌شناسی و سایر موارد حضرت می‌تواند برای ما الگو باشد و باید در این عرصه‌ها فرهنگ سازی داشته باشیم.

فولادی با بیان اینکه ارزش فاطمه‌ زهرا (س) به عبودیت و بندگی خداست عنوان کرد: اگر بندگی خدا در حضرت فاطمه‌ زهرا(س) نبود، ایشان صدیقه‌ کبری نبود و صدیق کسی است که آنچه را می‌اندیشد و می‌گوید، صادقانه در عمل آن را نشان دهد و هرچه این صدق بیشتر باشد، ارزش انسان بیشتر است و می‌شود صدّیق.

وی خاطرنشان کرد: باید ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) را بررسی کنیم و شاخص‌ها و الگوهایی که می‌تواند برای تمام افراد الگو باشد را معرفی کنیم. اولین ویژگی اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (س) ادب ایشان در برابر خداوند، حضرت رسول (ص) و حضرت علی (ع) و … است. حضرت فاطمه زهرا (س) در تمام معاشرت‌ها و امور زندگی ادب را رعایت می‌کردند و همین ویژگی بود که ایشان را الگوی زنان و مردان قرار می‌دهد. اگر ما بتوانیم همین یک ویژگی را از حضرت فاطمه زهرا (س) کسب کنیم زندگی‌ها به سمت‌وسوی دیگری پیش می‌رود و اخلاق‌محور می‌شود.

حجت الاسلام فولادی یادآور شد: برای شناخت حضرت فاطمه زهرا (س) باید از ابزار روز نیز بهره ببریم. معرفی شخصیت حضرت نباید فقط مختص روز زن و یا ایام فاطمیه باشد بلکه در جامعه امروز ما که هدف دشمنان الگوسازی نامناسب برای زنان جامعه است ما باید از ابزارهای روز و رسانه‌های دیداری و شنیداری بهره ببریم تا از این طریق الگوسازی مناسب برای بانوان جامعه ما شکل بگیرد.

1401/09/21

تعداد بازدید: 4

T

T