«جهاد تبیین» سوالات نسل جوان و عامه مردم را پاسخ می‌دهد

«جهاد تبیین» سوالات نسل جوان و عامه مردم را پاسخ می‌دهد

رابط نظام تبیین استان البرز با اشاره به اینکه نیازمند جریان شناسی سیاسی هستیم، گفت: در این راستا با تأکید بر اجرای جهاد تبیین می‌توانیم به سوالات نسل جوان و عامه مردم پاسخ دهیم.

زهرا اسلامی، رابط نظام تبیین استان البرز، امروز در گفت‌وگو با نهضت، از اجرای عملیات تبیین بر اساس دروس جریان شناسی سیاسی در شرایط فعلی کشور خبر داد و گفت: در این میان سوالاتی مطرح می‌شود که برای عملکرد درست و دقیق در امر تبیین نیازمند پاسخ به آن‌ها هستیم.

وی در تشریح این سوالات و پاسخ به آن‌ها، افزود: شناخت ماهیت ایدیولوژیک جریان ایجاد شده، از جمله عقیده، مبنا، کتاب تئوری و بسیاری دیگر در این بخش باید بررسی و سوالات مربوطه پاسخ داده شود.

این مقام مسؤول به شناخت نظام مطلوب سیاسی آن جریان اشاره کرد و یادآور شد: نظام سیاسی جریان‌هایی از جمله سکولار سلطنتی دیکتاتوری و غیره متفاوت بوده و بررسی آن به تبیین شرایط کمک شایانی خواهد داشت.

اسلامی در ادامه به اهمیت شناخت رابطه در راستای رد یا تایید آن جریان با نظام حاکم تاکید کرد و اظهار کرد: از طرفی شناخت رابطه جریان مطرح شده با شناخت احزاب و جریانات موجود در آن جامعه قابل تفکیک و انجام می باشد. همچنین شناخت رابطه به منظور ارتباط آن جریان با قطب‌های قدرت جهانی و وابستگان آنها نیز از دیگر مسائل مورد اهمیت می باشد.

وی در بخشی دیگر یادآور شد: برای شناخت درست و نگاه بصیرتی به اتفاقات و حوادث اخیر که در قلب آشوب اعتراض ناامنی و یا هر حرکت دیگری اتفاق افتاد نیازمند آشکارا شدن ماهیت آن اتفاق هستیم؛ این اتفاقات و چگونگی وقوع آن باید تحلیل شود تا آن را بشناسیم و بتوانیم از آن حمایت کرده و یا آن را رد کنیم در این میان شروع حرکت مقدمات رخداد زمینه های پیشینی و حرکت فعلی آن باید بررسی شود همچنین شرکت کنندگان مدعیان فعالان و کنشگران حاضر در عرصه نیز باید بررسی شود.

این مقام مسؤول با اشاره به شعارها، ادعاها، درخواست ها و گفته های حاضرین در ناامنی های اخیر، افزود: این مسائل از چه در داخل کشور و چه حامیان آن در خارج از کشور باید تحلیل و بررسی شود، منشا طرفداری از این نآرامی‌ها از حمایت ضمنی تا حمایت رسمی، تجهیز، پشتیبانی مالی و تسلیحاتی باید بررسی و موضوعات برای عوام در جامعه تبیین شود.

وی یادآور شد: مخالفان ناامنی‌ها نیز باید موضع گیری داشته و با استدلال به توضیح، بیان، ارائه مقاله، سخنرانی و موضع گیری بپردازند، همچنین لازم است اهداف و آینده ای که برای این حرکت ها ترسیم می شود، به صورت رسمی، مکتوب، شفاهی، بررسی و تحلیل شود.

اسلامی ادامه داد: برنامه و محتوایی که برای اجرای ناامنی‌ها در جامعه ارائه می‌شود باید در قالب متن و نمودار ارائه شود تا محتوای آن را بررسی کنیم، همچنین احزاب، شبکه‌های خبری، خبرگزاری های رسمی، سلبریتی ها و سازمانهای بین المللی که به دشمنی با کشور و حکومت پرداخته اند باید شناسایی و تولید محتوای آن‌ها تحلیل شود.

انتهای پیام/

1401/09/22

تعداد بازدید: 10

T

T