کسب رتبه اول استان اردبیل در «مهرواره هوای نو»

کسب رتبه اول استان اردبیل در «مهرواره هوای نو»

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل از کسب رتبه اول استان اردبیل در مهرواره هوای نو در بخش ستایشگران خبر داد.

کسب رتبه اول استان اردبیل در «مهرواره هوای نو»

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت الاسلام سید محسن محسنی در مصاحبه با روابط عمومی این اداره کل در سخنانی به اجرای مهرواره هوای نو در استان اردبیل اشاره کرد و اظهار داشت: اولین مهرواره هوای نو با هدف آشنایی عموم مردم با هیئت ها و تشکل های دینی، مداحان و شعرای آئینی و نیز کتاب و تالیفات، همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل اجرا شد.

وی گفت: با اجرای مهرواره هوای نو، فعالیت های هیئت ها و تشکل های دینی در افق بیانیه گام دوم انقلاب جلوه گر شده و نگاه هیئت ها و رویکرد آنان نسبت به عموم مردم و فعالیت های انجام گرفته ارتقا می یابد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل هیئت های مذهبی را پایگاه فرهنگی در جامعه عنوان کرد و گفت: هر یک از هیئت ها و تشکل های دینی در مناطق مختلف استان، یک پایگاه فرهنگی هستند که علاوه بر ثمرات معنوی و دینی، مهم ترین اثرشان تصفیه هوای فرهنگی جامعه است و یک هوای مطلوب را در فضای شهر ایجاد می کنند.

وی به نقش مداحان و ستایشگران در ارتقای سطح فرهنگی و معنوی هیئت ها اشاره کرد و گفت: حوزه ستایگری اهل بیت (ع) عرصه تخصصی و گسترده است که قدمتی به اندازه هیئت ها و تشکل های دینی دارد و در مهرواره هوای نو درصدد شناسایی و معرفی مداحان شاخص استان اردبیل بودیم.

حجت الاسلام محسنی معرفی کتاب هیئت را از دیگر بخش های مهرواره هوای نو عنوان کرد و گفت: با هدف ارج نهادن به پژوهشگران و مولفان کتاب در حوزه هیئت و تشکل های دینی، آثار ارسالی از سوی نویسندگان به دبیرخانه مهرواره هوای نو پس از ارزیابی و بررسی به تعداد 66 اثر از استان اردبیل با موفقیت به ثبت رسید.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی از ارسال 622 اثر از استان اردبیل به طرح ملی مهرواره هوای نو اشاره کرد و افزود: با ثبت 247 اثر از مداحان استان اردبیل رتبه اول در بخش ستایشگران، با ثبت 309 اثر از هیئت ها و تشکل های دینی رتبه سوم در بخش هیئت ها و با ثبت 66 اثر از نویسندگان حوزه هیئت و تشکل های دینی مقام چهارم کشوری کتاب هیئت به استان اردبیل اختصاص یافت.

حجت الاسلام محسنی در پایان به نتایج برگزاری مهرواره هوای نو اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح می توان ضمن استاندارد سازی کار فرهنگی و معرفی شاخص های یک تشکل مردمی موفق، به الگودهی در این زمینه پرداخته و چراغ راهی برای مجموعه های نوپای فرهنگی و خیمه ای امن برای مجموعه های با سابقه تر بود.

1400/10/07

تعداد بازدید: 5

T

T