مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

دنیا در مقابل اراده محکم زن ایرانی سر خم کرده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

دنیا در مقابل اراده محکم زن ایرانی سر خم کرده است

حجت‌الاسلام انصاری‌راد، همسرداری و نقش اجتماعی زن را یکی از نکات مهم هر خانواده دانست و گفت: نقش پر رنگ زن در خانواده، باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

دنیا در مقابل اراده محکم زن ایرانی سر خم کرده است

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، در جمع کارکنان این اداره کل ضمن گرامیداشت مقام مادر و زن بیان کرد: روز زن و مادر حامل پیام‌هایی برای جامعه اسلامی است که اگر این پیام‌ها به کار بسته و در جامعه نهادینه شود بسیاری از مشکلات مردم برطرف خواهد شد.

وی به الگو برداری از سبک زندگی فاطمی در خانواده و جامعه تاکید کرد و افزود: انقلاب اسلامی و مکتب حیات بخش اسلام برای زن اهمیت و جایگاه و منزلت ویژه‌ای قائل شده است و آن چیزی که مبتنی بر قرآن کریم است دین اسلام به آن تاکید دارد و حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی تمام عیار برای زنان نه تنها ایران بلکه سراسر جهان است اما در مقابل، مکتب غربی نگاه دیگری به زن دارد و الگوهایی غرب زن را از احساس امنیت اجتماعی تهی کرده است و این تنها در مسئله حجاب نیست. بلکه غرب با ایجاد هرج و مرج در روابط خانوادگی کانون خانواده را از میان برده است.

حجت‌الاسلام انصاری‌راد با بیان اینکه دین مبین اسلام، زن را بزرگ و گرامی برشمرده است، اما در دنیای غرب به زن همچون یک کالا نگاه می‌شود اذعان داشت: امروز انقلاب اسلامی به زن عزت و کرامت داده و درصد زیادی از کرسی‌های علمی دانشگاه‌های کشورمان متعلق به زنان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان همسرداری، فرزندآوری و فرزندپروری و نقش اجتماعی زن را از مواردی نام برد که اسلام بر آن تاکید دارد و گفت: زنان ما در دوران دفاع مقدس نقش مهمی به عهده داشتند و دنیا در مقابل اراده محکم و شجاعت زنان ایرانی، سر تعظیم فرود آورده است.

حجت‌الاسلام انصاری‌راد یادآور شد: بانوان ما باید با الگو قرار دادن حضرت فاطمه (س) زمینه تحکیم بنیان خانواده را فراهم کنند و خانواده‌ها با آگاهی، نوجوانان و جوانان را کنترل کنند تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشیم.

 
 

1401/10/25

تعداد بازدید: 6

T

T