آیت الله سید حسن عاملی؛

رهبریت صالح نقطه اشتراک شیعه و سنی است

آیت الله سید حسن عاملی؛

رهبریت صالح نقطه اشتراک شیعه و سنی است

نماینده ولی فقیه در اردبیل حضرت زهرا (س) را مدافع ولایت عنوان کرد و گفت: رهبریت صالح نقطه اشتراک و اتحاد شیعه و سنی است.

رهبریت صالح نقطه اشتراک شیعه و سنی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در مراسم گرامی داشت ایام فاطمیه در مسجد علیه اردبیل، پایداری دین و حفظ اخلاق اسلامی در جامعه را مستلزم وجود رهبریت صالح عنوان کرد و گفت: پیام مشترک غدیر، ایام فاطمیه و عاشورا ولایت و رهبری صالح است.

وی افزود: در کلام امام حسین (ع) رهبر صالح تجسم واقعی قرآن، قائم بالقسط، عادل و مصمم بر اجرای دقیق عدالت در جامعه است و حقیقتا قیام عاشورا نیز بر این اساس شکل گرفت و در تاریخ ماندگار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دفاع از ولایت را بزرگترین شاخصه حضرت زهرا (س) عنوان کرد و گفت: حضرت زهرا (س) فدک را مدنظر نداشت بلکه امامت را به معنای واقعی درک کرد و برای حفظ آن حتی تا پای جان هزینه پرداخت و ثابت کرد که وقف اراده خدا بودن بالاترین خدمت در راه اسلام است.

آیت الله عاملی عدم تنازل در برابر دشمن را از دیگر خصوصیات رفتاری در سیره سیاسی حضرت زهرا (س) عنوان کرد و گفت: وقتی حضرت علی (ع) را به اجبار برای بیعت به مسجد می بردند حضرت زهرا (س) مقتدرانه ایستاد و مقابله کرد و بدور از تنازل و عقب نشینی به مسلمانان آموخت که همواره در دفاع از دین اسلام و حریم ولایت ایستادگی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بر ضرورت عمل به دستورات ائمه معصومین (ع) مبنی بر پرداخت زکات و رسیدگی به فقرا تاکید کرد و گفت: زکات حق فقرا است و باید پرداخت شود چرا که در هر جایی کسی از فقر هلاک می‌شود یقینا یک ثروتمند حق او را غصب کرده و در این میان زکات عاملی برای تقسیم متوازن ثروت در جامعه و جلوگیری از فقر است.

وی وجود ۲۲۰ روحانی شهید در استان اردبیل را سرمایه بزرگ فرهنگی و معنوی برای جامعه عنوان کرد و گفت: باید شهدا را بیش از پیش به مردم علی الخصوص جوانان معرفی و الگوهای تربیتی را از سیره شهدا علی الخصوص شهید مقاومت سردار شهید سلیمانی به نسل جوان تبیین کرد.

گفتنی است، در این مراسم که به همت هیات النور تبلیغات اسلامی استان اردبیل برگزار شد، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز حضور داشت.

1400/10/08

تعداد بازدید: 5

T

T